Alonso je z pravidiel stále zmätený, na brífingu pred víkendom chce túto tému otvoriť | Magazín F1 - F1online.sk

Alonso je z pravidiel stále zmätený, na brífingu pred víkendom chce túto tému otvoriť

fotka k článku undefined
zdroj: Twitter/Alpine

Nespokojnosť Fernanda Alonsa s výkladom a aplikáciou pravidiel narastá. Španielsky pretekár nebol a stále nie je ani trochu spokojný s tým, ako komisári pristúpili k súbojom a incidentom v závere Veľkej ceny Veľkej Británie. Nemieni to nechať len tak a na túto tému chce hovoriť aj s riaditeľstvom pretekov na tradičnom stretnutí pred štartom podujatia.

Súboje kvarteta Sainz – Leclerc – Pérez – Hamilton boli nepochybne veľkou ozdobou, ktorá dvíhala divákov zo sedadiel. Chlapci si navzájom nič nedarovali a došlo k viacerým súbojom na hranici pravidiel. Komisári niektoré z nich zaznamenali, ale žiadny z incidentov následne nevyšetrovali a teda neudelili ani žiadny trest.

Pochopiteľne, pre divákov je lepšie, že sa rozhoduje na trati, avšak Fernando s takýmto prístupom nie je vôbec spokojný. „Myslím, že to v piatok na brífingu otvoríme,“ povedal Alonso na štvrtkovej tlačovej konferencii pred štartom VC Rakúska.

„Úprimne, v pondelok som si preteky pozrel a videl kľučkovanie Leclerca na rovinke, takisto akciu v súboji medzi Charlesom, Checom a Lewisom, čo bolo, samozrejme, fantastické pre divákov pri obrazovkách a pre mňa za nimi takisto. Na začiatku roka však nebolo povolené vyjsť mimo trať. Bolo to stanovené jasne a čierno-bielo. Teraz je však zdá sa povolené opúšťanie trate a pokračovanie v súboji na plný plyn v nasledujúcej zákrute,“ hnevá sa Alonso.

„To je celkom odlišný smer v porovnaní s tým, čo sme videli doteraz. Bude teda veľmi, veľmi zaujímavé sa dozvedieť, ako sa to nakoniec vyjasní,“ dodal dvojnásobný šampión.

Na pretras by sa mohlo dostať aj vytláčanie z trate, ktoré sa na začiatku sezóny stanovilo podľa hesla „zakaždým musíte nechať priestor“. Neskôr však Niels Wittich v odporúčaniach komisárom uviedol, že za vytláčanie z trate bude považované iba vytlačenie jazdca, ktorý je na apexe zákruty viac vpredu. Ak sa vám teda nepáčilo, ako Max Verstappen vytlačil Micka Schumachera, tak komisári zrejme aplikovali Wittichove poznámky, ktorými sa teraz riadia, akoby to boli pravidlá, hoci majú iba status odporúčaní.

„Myslím si, že o tom musíme hovoriť. Samozrejme, ak v súboji koleso na koleso niekoho vytlačíte von z trate, existujú rozličné scenáre, rozličné manévre a rozličné zákruty. Je teda náročné to posúdiť,“ hovorí Alonso.

„Bolo nám však povedané, že jedna vec sa posudzuje jednoznačne, a to biela čiara. V Silverstone tomu tak však nebolo. Chápete, v Miami som opustil trať v jednej zákrute a podľa nich som získal výhodu, aj keď som sa jej svojim spomalením vzdal.“

„Teraz to bolo jednoznačné ponechanie si výhody, pretože môžete pokračovať v súboji a v ďalšej zákrute ste na vnútornej alebo vonkajšej strane. Takže to bolo jednoznačné, ale žiadny trest neprišiel. Preto som veľmi zmätený,“ dodal Alonso.

Ak by ste chceli objektívne zhodnotiť Fernandove počínanie v Miami a Kanade, za ktoré dostal trest, incidenty nájdete tutu. Nehovoriac o tom, že Alonsovi u komisárov prešlo jeho prečudesné počínanie a následné vyvolanie žltých vlajok v kvalifikácii v Baku.