Marko o výpadku Verstappenovej vysielačky: Aspoň sme nepočuli žiadne sťažnosti!
Max Verstappen musel zvládnuť záver nedeľnej veľkej ceny potichu. Po výjazde bezpečnostného vozidla a počas jeho súboja s Carlosom Sainzom mu totiž prestala fungovať vysielačka. Holanďan tlak napokon ustál aj s týmto drobným hendikepom, a tak si vedenie Red Bullu mohlo z výpadku robiť žarty.
K zlyhaniu došlo práve vo chvíli, keď mali byť nedeľné preteky reštartované. Boxový múrik Red Bullu odrazu prestal počuť Verstappenovu komunikáciu, hoci jeho pretekový inžinier Gianpiero Lambiase mu stále mohol rozdávať inštrukcie a pokyny.
“Už skrátka nefungovala, rozhodla sa to zabaliť,” okomentoval výpadok vysielačky Max Verstappen. Holanďan sa azda aj niečo snažil odkázať inžinierovi, no ani si neuvedomil, že ho nikto nepočuje. “Nemám ani poňatia, kedy to vypadlo. Ale v jednej chvíli mi inžinier povedal, že už nefunguje, asi to bolo počas dojazdového kola po šachovnicovej vlajke. Predtým azda musela fungovať, alebo už vtedy nefungovala, čo im pravdepodobne nevadilo! Najdôležitejšie bolo, aby som ich počul ja.”
Christian Horner prezradil, že na boxovom múriku si všimli podozrivé ticho vo Verstappenovej vysielačke, no až potom si uvedomili, že nefunguje. “Komunikácia prechádzala len jednosmerne od Gianpiera Lambiasiho Maxovi, tak mu dával informácie o rozostupoch, ale z auta neprichádzalo nič. Vysvitlo, že vysielačka nefungovala, on nás určite počul, ale my jeho nie.”
Podľa športového poradcu Red Bullu Helmuta Marka to malo svoje mínusy aj plusy. “Výpadok Verstappenovej vysielačky nám nepomohol. Nevedeli sme, či dostal poslednú informáciu o tom, že môže využiť trochu viac výkonu.” Víťaz 24-hodinovky Le Mans 1971 sa však uškŕňa: “Ale ak vysielačka nefunguje, má to výhodu, že nepočujeme žiadne sťažnosti!”
Verstappen si však za ďalšie víťazstvo zaslúžil pochvalu, veď Red Bull ťahá šnúru šiestich triumfov po sebe. Tímu sa historicky len raz podarilo vyhrať viac veľkých cien v rade: V závere ročníka 2013, keď Vettel ovládol posledných deväť podujatí.
“Ku koncu pretekov Sainz vyvíjal enormný tlak. Maxovi sa celkom nedarilo vzdialiť sa, aby Carlos nemal DRS. V druhom sektore bolo Ferrari jasne rýchlejšie než my,” zhodnotil 79-ročný rodák z Grazu. “Samozrejme, svoju úlohu zohral aj fakt, že Verstappen mal na aute o čosi staršie pneumatiky ako Sainz, ale musím povedať — ustáť taký tlak, to si zaslúži klobúk dolu. Našťastie Sainz dvakrát prebrzdil vo vlásenke. Avšak aj pod týmto obrovským tlakom Max jazdil bezchybne, nevideli sme ani jednu chybičku.”
Druhá strana garáže už taká spokojná nebola. Porucha na Pérezovom aute bola podľa Marka prostá. “Zlyhala prevodovka. Bola už na konci životného cyklu, ale tieto preteky ešte mala vydržať. Možnože to bol následok poškodenia po sobotňajšej nehode…”