logo F1online.sk

Zasiahne McLaren nová direktíva? Poskakovanie nebol náš príbeh, tvrdí Norris…

Lando Norris
© Motorsport Images/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl17. 6. 2022

Lando Norris prichádza do Kanady odhodlaný. Verí, že McLaren nebude na tejto trati trpieť tak ako v Baku. Taktiež si praje lepší výsledok než pri svojej prvej návšteve miestneho okruhu v roku 2019.

Norris sa vtedy vo svojej nováčikovskej sezóne kvalifikoval ôsmy a v úvodných kolách zvádzal pekné súboje s Maxom Verstappenom. Po ôsmich okruhoch však musel svoj monopost odstaviť, keď prudko vzrástla teplota bŕzd, čo spôsobilo zničenie závesu pravého zadného kolesa.

„Na Kanadu z roku 2019 mám aj dobré spomienky. Vypadol som kvôli poruche, s ktorou som nemohol nič robiť. Inak sme tu vtedy vyzerali celkom dobre. Spomínam si na to ako jedno zo zábavnejších miest v mojej nováčikovskej sezóne,” povedal Lando Norris.

Témou číslo jeden je nová technická direktíva FIA v súvislosti s poskakovaním. Viacerí experti predpokladajú, že môže negatívne ovplyvniť aj McLaren. Znie to trochu paradoxne, pretože „papájových“ doteraz poskakovanie až natoľko netrápilo. „Nesťažujem sa. Aj my máme nejaké poskakovanie, ale s tým sa musíte vyrovnať. Je to všetko o kompromise s výkonom. Tiež by sme mohli dať podlahu nižšie a byť rýchlejší, no viac by sme skákali. Mercedes by rovnako mohol ísť vyššie, ale stratili by výkon. Takže sa netreba sťažovať, ale každý z nás si to musí vyriešiť,“ hovoril Lando Norris po pretekoch v Baku.

A čo povedal pred začiatkom podujatia v Montreale? „Poskakovanie bolo príbehom ostatných, my sme boli okej,“ sucho skonštatoval britský pretekár.

V každom prípade by sa McLaren mal báť prinajmenšom dlhej rovinky v záverečnom sektore. Na maximálnej rýchlosti totiž v Baku doslova trpel. „Rýchlosť na rovinkách bola v Baku našou najväčšou slabinou. Verím, že na tom môžeme zapracovať. V Kanade je menej roviniek, snáď to teda nebude taký problém, a naopak, dokážeme viac získať vo zvyšku trate. Tento okruh je vyzývavý, hrboľatý, no zábavný. Uvidíme, aké to bude v nových autách a či budeme môcť využívať obrubníky, na ktoré sme predtým boli bežne zvyknutí.“

McLaren ťahal v Montreale v rokoch 2010 – 2012 sériu troch víťazstiev, no potom sa mu tam absolútne prestalo dariť. Naposledy tam bodoval v roku 2014, odvtedy z Kanady odišiel vždy naprázdno a vždy aspoň s jedným vypadnutím.

„Po ťažkom víkende v Baku sa chceme vrátiť späť. Verím, že Kanada môže byť lepšia, aj keď netuším, ako na tom budeme oproti konkurencii. Je tu nejaká šanca na dážď. Prajem si, aby zapršalo, mohol by som to využiť,“ zastrája sa Lando Norris, ktorý v Baku prvýkrát v sezóne skončil v pretekoch za Danielom Ricciardom. V závere mal lepšie tempo, avšak na základe pokynov tímu neskúsil predbehnúť svojho tímového kolegu.

„Dynamika v tíme je fajn. Možno prvýkrát som bol v takejto pozícii, keď mi bolo povedané, že musím zostať vzadu. Aj Daniel však dostal predtým počas pretekov rovnaký pokyn, čím mi pomohol. Toto bolo len vrátenie láskavosti a netreba za tým hľadať absolútne nič zlé. Ako pilot chcete ísť vždy dopredu, no chápem, čo chceme ako tím dosiahnuť a teším sa, že sme to zvládli,“ uzavrel britský mladík.