logo F1online.sk

Norris: Akceptoval som tímovú réžiu, ale…

Lando Norris a Daniel Ricciardo
© Motorsport Images/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl12. 6. 2022

Nie príliš atraktívnu nedeľu v Baku nám spestrovali aspoň vysielačky medzi pilotmi McLarenu a ich inžiniermi. Jazdci dostávali pokyny o tom, aby na seba neútočili, čo najmä Landa Norrisa v závere pretekov veľmi nepotešilo.

Britský mladík napokon prišiel do cieľa deviaty a prvýkrát v sezóne v pretekoch podľahol Danielovi Ricciardovi. McLaren dnes získal v bitke o štvrté miesto v Pohári konštruktérov cenných šesť bodov.

„Cieľ bol bodovať s obomi autami, čo sa nám podarilo, takže sa teším,“ povedal Lando Norris po pretekoch. Dosiahol svoje 50. bodované umiestnenie v kariére.

McLareny štartovali na odlišných stratégiách – Norris obul strednú zmes, Ricciardo tvrdú. Keďže dnes boli lepšou voľbou tvrdé pneumatiky, bol v prvom stinte rýchlejší Ricciardo, v druhom zase Norris. Obaja si pýtali povolenie predbehnúť tímového kolegu pred sebou, resp. ho cez svojho inžiniera vyzývali, aby pridal.

„Daniel mi pomohol v strede pretekov, keď ma počas jedného kola mohol predbehnúť, no neurobil to. Myslím si, že mu bolo povedané, aby sa bránil pred Gaslym a neútočil. Pomohol mi pár sekundami. Pokiaľ je za vrátenie takejto láskavosti považované, že neútočíte v posledných troch kolách, tak to musím akceptovať. Daniel pomohol mne a ja jemu, to je celé,“ pokračoval britský pilot.

Nielen Ricciardo, ale aj ďalší piloti, ktorí vo fáze VSC prezuli na strednú zmes, sa v závere na čerstvejšej zmesi pomerne výrazne trápili. Posledné kolá trochu pripomenuli Austráliu, kde mal Norris technický problém. Jeho tímový kolega bol veľmi tesne za ním, no dostal pokyn neútočiť a ten aj dodržal.

Dnes sa Lando v závere dral dopredu, no napokon akceptoval pokyn tímu. „Mohol som to skúsiť, stačilo ísť v prvej zákrute dovnútra a pustiť to tam. Bolo to ťažké rozhodnutie, či do toho ísť alebo nie. Na tvrdej zmesi som bol rýchlejší a myslím si, že som mal lepšiu šancu zaútočiť na Alonsa. Keby som bol rebel, skončil by som aspoň ôsmy, ale akceptoval som žiadosť tímu. Som tímový hráč,“ vyhlásil 22-ročný rodák z Bristolu.

Po pretekoch sa Norris v rámci vyjadrení „držal“, no už z vysielačiek bolo zrejmé, že aj keď sa napokon podriadil, nebol úplne spokojný. Ak by neprišla fáza virtuálneho safety caru, bol by v cieli pred Ricciardom.

„Nie je také dôležité, či skončím ôsmy, deviaty alebo šiesty. Mojím cieľom je víťaziť, takže toto nie je koniec sveta. Treba len pochopiť rozdielnosť situácií. Daniel v jednom kole zostal za mnou, kým som zastavil v boxoch. Jedno kolo veľa nezmení, stále by sme boli obaja za Fernandom. Preto to podľa mňa bolo na konci normálne pretekanie o pozíciu.“

McLaren síce v Baku dosiahol druhýkrát v pretekoch a tretíkrát celkovo v sezóne (ak počítame šprint z Imoly) na dvojité body, no z pohľadu rýchlosti nemal veľa dôvodov na úsmev. Ak by nevypadli obe Ferrari, stačilo by to „papájovým“ ledva na bod.

„Mercedes bol ďaleko pred nami, Aston Martin mal tiež lepšiu rýchlosť. V kvalifikácii sme strácali na Alpine, no v pretekovom tempe sme boli podľa mňa lepší, na rovinkách sme však nemali šancu. Neviem o nejakom veľkom upgrade, ktorý by sme mali nasadiť. Nie je to také ľahké, že zrazu prídete s novým predným krídlom a získate dve sekundy. Som optimista, no potrebujeme čas,“ hovorí Lando Norris.

Témou z Baku bolo poskakovanie, pri ktorom trpí predovšetkým Mercedes. Naopak, McLaren sa s týmto fenoménom novej éry nemusel výrazne trápiť. Podľa Norrisa preto poskakovanie netreba až tak riešiť. „Nesťažujem sa. Aj my máme nejaké poskakovanie, ale s tým sa musíte vyrovnať. Je to všetko o kompromise s výkonom. Tiež by sme mohli dať podlahu nižšie a byť rýchlejší, no viac by sme skákali. Mercedes by rovnako mohol ísť vyššie, ale stratili by výkon. Takže sa netreba sťažovať, ale každý z nás si to musí vyriešiť,“ vyjadril sa pilot McLarenu k poskakovaniu.