Alonso sa v Baku ani nezapotil: Unikám im, aj keď otvoria DRS
Fernando Alonso má za sebou jednu z menej náročných nedieľ, keďže podla vlastných slov sa pri obrane nemusel veľmi namáhať. O všetko sa postaralo nastavenie monopostu, ktorý bol na cieľovej rovinke rýchlejší ako autá súperov v zákryte a vybavené DRS.
Rodák z Ovieda v nedeľu dorovnal svoj najlepší výsledok sezóny. Po štarte z desiateho miesta sa postupne prepracoval na siedme, pričom počas tejto púte pred seba nikoho nepustil, niekoľkých pilotov predbehol a profitoval z vypadnutí a technických problémov konkurencie.
Fernando Alonso hodnotí Veľkú cenu Azerbajdžanu ako veľmi priamočiaru a prostú. “Neocitol som sa vo veľkom množstve súbojov. Keď som vyšiel z boxov na nových pneumatikách, predbehol som Strolla a Bottasa. Predbehnúť ich ani nebolo také náročné. Nuž a nikto nepredbehol mňa, bolo to ľahké. Vzďaľoval som sa im, aj keď otvorili DRS, čo bolo fajn.”
O manéver na Alonsa sa snažili mnohí. Ako ukazuje nasledujúce video, ich pokusy boli beznádejné. Fernando Alonso sa Pierrovi Gaslymu vzďaľoval i napriek tomu, že nemal DRS. Taký Lando Norris sa v závere pretekov pýtal pred Daniela Ricciarda, aby to na Alonsa skúsil, no tím to nakoniec vzdal.
Alpine už od začiatku sezóny stavia na maximálke. Balík s nízkym odporom a nízkym prítlakom neposkakuje tak výrazne ako autá tímov, ktoré hľadajú každý jeden bod prítlaku. Aj toto je dôvod, prečo podľa Tota Wolffa je Fernando Alonso jediným pilotom, ktorý neuznal, že poskakovanie predstavuje vážny problém. Nie je to totiž niečo, čo by postihovalo celý padok.
Francúzskej stajni sa dokonca v Azerbajdžane podarilo charakteristiky monopostu A522 vylepšiť. “Naše vylepšenia splnili svoj cieľ. Máme rovnako veľa prítlaku, no zároveň menší odpor,” vysvetlil šéf tímu Otmar Szafnauer. Technický riaditeľ Pat Fry na margo noviniek doplnil: “Nezbavili sme sa žiadneho prítlaku.”
Z tohto pohľadu by Alpinu mohla vyhovovať aj Kanada. “Pravdepodobne sme na tom tak, ako sme čakali. V piatok sme boli optimistickí, ale v sobotu sme sa vrátili do reality. Všetci sme si blízko, čo sme videli celý víkend.”
“Mercedes, AlphaTauri, Aston Martin a Alpine delili dve desatinky sekundy. Očakávam, že v Kanade to bude podobné. Aby ste sa ocitli na čele tejto skupiny, potrebujete mať perfektný víkend a dokonale nastavené auto,” myslí si Fernando Alonso.
Alpinu zatiaľ vychádza stratégia s dobrou maximálkou. V zákrutách sa totiž predbiehať nedá. “My sme si nastavili prítlak tak, ako sme to považovali za najlepšie, hoci v porovnaní s ostatnými sme boli veľmi rýchli na rovinkách a trápili sme sa v zákrutách. Uvidíme, pre aké nastavenia sa rozhodneme v Kanade, možnože nie takéto isté, pretože to bolo už príliš extrémne, ale toto auto zvykne s takými nastaveniami fungovať dobre.”
Formula 1 však nie je len o aerodynamike. Pohonná jednotka Renaultu spravila počas zimy krok vpred, zhodnotil Alonso, nuž a dôležité sú aj vylepšenia spoľahlivosti, pri ktorých sa inžinierom darí. “Sme lepší, máme viac výkonu, máme viac energie. V Baku sme boli konkurencieschopní a spravili sme krok vpred. Na začiatku sezóny spoľahlivosť predstavovala problém, na ôsmich veľkých cenách sme použili štyri motory, ale myslím si, že teraz už máme situáciu pod kontrolou.”