Ricciardo pomenoval Achillovu pätu monopostu McLarenu
Daniel Ricciardo prvýkrát od minuloročnej Saudskej Arábie zdolal v pretekovom tempe Landa Norrisa. Do karát mu zahral aj virtuálny safety car.
Austrálčan počas VSC fázy stratil v boxoch menej času a vyšiel na ôsmom mieste pred Landom Norrisom. Mal čerstvejšie pneumatiky než siedmy Fernando Alonso, no stredná zmes dnes jednoducho fungovala horšie než tvrdá.
Aj preto sa Ricciardo musel v závere skôr pozerať do spätných zrkadiel, kde sa približoval jeho tímový kolega. „Dlho som zostal na tvrdých pneumatikách, moje tempo bolo solídne. Po prezutí na strednú zmes som mal rýchlosť možno dve kolá, potom pneumatiky odpadli a nedokázal som stíhať s Fernandom. Aj tak by mi to zrejme bolo málo platné. Alpine bol v treťom sektore prirýchly. Veď Lando ešte v prvom stinte vyšiel pred rovinkou nalepený za Alonsom, no aj tak sa nedokázal cez neho dostať,“ skonštatoval austrálsky pilot.
V prvom stinte mal Ricciardo na tvrdej zmesi lepšie tempo než Norris, aj preto inžinierovi Tomovi Stallardovi hovoril, aby Lando pridal. V závere sa garde otočilo, avšak tím nariadil, aby jazdci na seba neútočili.
„Zvolili sme rozdielne stratégie. Zo začiatku som mal lepšie tempo než Lando, vtedy prišli prvá tímová réžia. Ako som už povedal, v závere by sme na Fernanda pri ich maximálnej rýchlosti jednoducho nemali, či už by som to skúsil ja alebo Lando. Teším sa, že som späť na bodoch, je to aj trochu úľava. Konečne mám pár bodov,“ hovorí 32-ročný rodák z Perthu.
Pre Ricciarda to bol o niečo pozitívnejší víkend, McLaren ako taký však v Baku neukázal veľký progres. Naďalej trpí na rovinkách, paradoxne, práve maximálna rýchlosť bola v posledných troch ročníkoch jeho silnou stránkou.
„Musíme to ďalej skúšať a zmenšiť odpor auta. Práve to bola počas tohto víkendu naša Achillova päta. Inak sme však maximalizovali náš výsledok. Urobili sme krok správnym smerom a verím, že v tom budeme pokračovať,“ uzavrel Ricciardo.