Horner to s príchodom nového tímu pred rokom 2026 nevidí nádejne | Magazín F1 - F1online.sk

Horner to s príchodom nového tímu pred rokom 2026 nevidí nádejne

fotka k článku undefined
zdroj: Getty Images/Red Bull Content Pool

Michael Andretti pokračuje vo svojom úsilí dostať na štartový rošt vlastný tím už v roku 2024, aj keď mu celé okolie naznačuje, že je to márna snaha. Američan možno má podporu prezidenta FIA, ale FOM a desiatka tímov sa buďto vyjadrujú neutrálne alebo len ťažko skrývajú svoj odpor. O svoj lukratívny kúsok koláča sa nechce nikto deliť a dosť jasne to dáva najavo aj šéf Red Bullu Christian Horner.

Podľa jeho slov je najbližším termínom, v ktorom by sme na rošte mohli privítať jedenásty tím, rok 2026. Je jasné, prečo boss Red Bullu zvolil práve tento rok. Vtedy totiž začnú platiť nové technické pravidlá pre motory a v tomto období sa očakáva aj vstup nemeckých automobiliek Audi a Porsche do Formuly 1.

Tí toho so sebou prinesú omnoho viac než dokáže ponúknuť Andretti, s ktorého príchodom sa v padoku nespája ani zďaleka také nadšenie (ak sa dá vôbec nazvať nadšením), ako v prípade nemeckých automobiliek. Nezabudnime ani na skutočnosť, že Red Bull sa podľa niektorých hodnoverných zdrojov už dohodol na spolupráci s Porsche.

„Máme zavedený systém s desiatimi tímami a funguje veľmi dobre,“ povedal Horner pre agentúru Bloomberg.

„Pred rokom 2026 si neviem predstaviť príchod nových účastníkov. Ak by chcel do tohto športu vstúpiť niekto ďalší, urobí to cestou prevzatia už existujúcej organizácie,“ dodal šéf Red Bullu.

Meno jeho tímu bolo spájané aj s poslednými špekuláciami o príchode Audi a Porsche. Podľa niektorých je dohoda Red Bullu a Porsche pripravená a čaká sa len na oficiálne potvrdenie vstupu Nemcov do seriálu. Horner sa pritom zvlášť neusiloval tieto špekulácie utíšiť.

„Myslím si, že je fantastické, keď hovoria o vstupe do Formuly 1. Hovoríme tu o ikonických značkách – značka Porsche je obzvlášť ikonická,“ hovorí Horner.

„Smerujeme k otvoreniu novej kapitoly, keď sa staneme dodávateľom pohonných jednotiek. Okrem Ferrari budeme jediným tímom, ktorý má produkciu šasi aj pohonných jednotiek pod jednou strechou. Bolo by teda z našej strany logické viesť s nimi rozhovory po tom, čo deklarovali svoj zámer vstúpiť do športu,“ dodal Horner.