Red Bull mal v Monaku uprednostniť Maxa, tvrdí Jos Verstappen
Jos Verstappen je po pretekoch v Monaku sklamaný z prístupu Red Bullu. Podľa neho mal totiž tím v rámci strategických rozhodnutí urobiť viac v prospech jeho syna Maxa, ktorý aktuálne vedie šampionát.
Zlomový moment Veľkej ceny Monaka nastal v sedemnástom kole, keď Péreza z tretieho miesta povolali do boxov, aby prešiel z pneumatík do hustého dažďa na intermediálky. Až o dve kolá neskôr to isté urobil aj Verstappen a následne aj líder pretekov Leclerc na Ferrari.
Mexičan si zatiaľ vypracoval taký náskok, že sa stal virtuálnym lídrom pretekov, čo u Talianov z Ferrari vyvolalo paniku. Následné zmätočné manévre v boxoch, po ktorých Leclerc klesol na štvrté miesto, priniesli Pérezovi prvú a Verstappenovi tretiu pozíciu, čo sa nezmenilo až do konca pretekov.
Úradujúci šampión síce zvýšil svoj náskok pred Monačanom na čele šampionátu už o deväť bodov, zároveň sa však naňho výrazne doťahuje práve Pérez, čo zjavne Josa Verstappena znepokojuje. „Red Bull dosiahol dobrý výsledok, ale zároveň málo vplývali na to, aby pomohli Maxovi dopredu.“
„Za to, že skončil tretí, vďačí chybe Ferrari pri druhej zastávke Charlesa Leclerca. Maxovi v tomto zmysle nepomohla ani zvolená stratégia. Tá sa úplne obrátila v prospech Checa. To ma sklamalo a bol by som rád, keby to preňho ako lídra šampionátu dopadlo inak,“ neskrýva rozčarovanie Jos Verstappen.
Bývalý pilot F1 zároveň priznáva, že má na celú vec skreslený pohľad. „Myslím si, že desať bodov, ktoré mohol Max získať, bolo vyhodených do vzduchu. Bol by som radšej, keby si vybrali Maxa, ale samozrejme, nie som úplne objektívny.“
Holandský majster sveta pritom prakticky celý víkend hral druhé husle, keď ho Pérez porazil v kvalifikácii aj v pretekoch. Jos Verstappen potvrdil, že jeho synovi monacká trať veľmi nevyhovovala.
„Maxovo tretie miesto je veľkým sklamaním. Všetci sme videli, že to bol pre neho ťažký víkend. Je to monopostom, ktorý jednoducho ešte nie je prispôsobený jeho jazdeckému štýlu. Max má príliš malý prítlak na prednej náprave. A najmä v Monaku, so všetkými tými pomalými zákrutami, potrebujete auto, ktorým sa zatáča veľmi rýchlo. To bolo jednoducho ťažké,“ uzavrel 50-ročný rodák z krajiny tulipánov.