Pérez krivkal na jednu nohu: Keby som mal motor v poriadku…
Sergio Pérez si z USA odnáša body za štvrtú priečku, čo je vzhľadom na jeho nedeľné problémy ešte skvelý výsledok. Nechýbalo totiž veľa a mohol pokojne vypadnúť. Zároveň však platí, že nechýbalo tak veľa a mohol dokonca aj vyhrať. Mexičan sníva, čo by bolo, keby jeho motor fungoval tak, ako mal.
Red Bull sa v prvom stinte rozhodol zapoľovať si na Ferrari. Max Verstappen si s prehľadom poradil s oboma a viedol, Sergio Pérez si práve brúsil zuby na Carlosa Sainza. V osemnástom kole už naňho strácal menej ako sekundu, no vtom to prišlo. Pérez pocítil náhly výpadok výkonu, hoci inžiniera o ňom najskôr nevedel presvedčiť.
Pérez: Človeče, strácam výkon!
Inžinier: Pozrieme sa na to.
Pérez: Prichádzam o množstvo výkonu.
Inžinier: Áno, kontrolujeme to.
Pérez: Dofrasa, čo sa deje?
Inžinier: Všetko vyzerá byť v pohode. Pohonná jednotka vyzerá byť v poriadku.
Pérez: Strácam výkon, človeče! Strácam výkon, ako môžeš povedať, že je to v poriadku?!
Inžinier: Prišiel si o zákryt. Trochu si zaostal a prišiel si o zákryt.
Pérez: ČLOVEČE, STRÁCAM VÝKON! Pozri sa na rovinku, na jednej strácam tri sekundy. Motor je hotový.
Pérez v devätnástom kole stratil na Sainza 4,2 sekundy a v tom nasledujúcom ďalšie takmer dve. Medzitým inžiniera presviedčal, že motor skutočne nie je v pohode. Keď mu tím prikázal zmeniť nastavenia na volante, Ferrari už bolo za horami, za dolami. Sainz si mohol vydýchnuť, ľahko nadobudnutý sedemsekundový náskok mu prišiel vhod.
“Myslím, že sme mali problém so senzorom. Najskôr to fungovalo dobre, ale potom sa objavil tento problém a v priebehu dvoch kôl som stratil nejakých sedem sekúnd. Potom už boli tie preteky nanič,” zhodnotil Sergio Pérez, ktorý mal čo robiť aj po tomto preľaknutí sa.
“Mali sme problém so senzorom na jednom z valcov, takže stratil kopu času na kolo,” ozrejmil Christian Horner po pretekoch. “Chlapcom sa podarilo pohrať so senzormi, čoho výsledkom bolo, že strácal asi 20 kW výkonu.” Odjazdiť dve tretiny pretekov s 26-koňovým mankom nie je žiadna sranda.
Pérezovi pomohol aspoň výjazd bezpečnostného vozidla, ktorý využil na zastávku v boxoch. Piloti pred ním touto možnosťou pohrdli, no Sainza to napokon nemuselo mrzieť. “Po zastávke som sa ocitol v skvelej pozícii, žiaľ, ani s DRS som sa Carlosovi nedokázal priblížiť. Na rovinkách som mal dosť veľký deficit. S normálnym motorom by som mal šancu aj vyhrať!”
“V zákrutách som na to poriadne tlačil, aby som sa za ním udržal. Pneumatiky sa mi začali prehrievať, takže akonáhle sa naskytla šanca, siahol som po nej. Avšak, trať bola mimo stopy príliš špinavá,” vysvetlil nevydarený, takmer až zúfalo vyzerajúci útok v prvej zákrute. “Potom som sa už priblížiť nedokázal. Ale aj keby som ho dostal, asi by mi to hneď vrátil, lebo na rovinkách som bol príliš pomalý.”
Inžinier: Šachovnicová vlajka, štvrté miesto. Toto nebol náš deň, ale vrátime sa.
Pérez: Toto bola hrôza, nedalo sa predbiehať.
Horner: Skvelá práca, Checo. Je mi ľúto, že si musel jazdiť s výkonnostným mankom, bolo by z toho dvojité pódium.
Pérez: Chlapci, tieto problémy musíme vyriešiť…
“Frustrujúce je, že sa tieto veci neustále opakujú. Na druhej strane to nebol zlý deň, skončil som štvrtý, čo je fajn. V jednej chvíli nechýbalo veľa a mohlo byť po všetkom,” povzdychol si Pérez.
Christian Horner na margo záveru pretekov ešte doplnil: “Dokonca aj s výhodou nových pneumatík strácal na rovinkách pravdepodobne polovicu sekundy v porovnaní s tým, čoho bolo naše auto schopné. Bez týchto problémov mohol skončiť dokonca aj druhý. Budeme v tejto veci úzko spolupracovať s HRC (Honda Racing Corporation) a pokúsime sa zabezpečiť, aby sa to už nezopakovalo.”