logo F1online.sk

Imola chce byť v kalendári aj o rok

Pierre Gasly na testoch v Imole
© Alpha Tauri
Milan Kubala
Milan Kubala26. 7. 2020

Kto by bol v januári čakal, že sa Formula 1 vráti na tradičné trate, akými sú Nürburgring či Imola? Stalo sa tak ale predovšetkým kvôli pandémii. O rok by sa všetko mohlo vrátiť do starých koľají a európske okruhy opäť nahradia tie ázijské či americké. V Imole však dúfajú, že ich okruh v kalendári zostane aj pre sezónu 2021.

Imola bude hostiť veľkú cenu pod tretím menom. V minulosti sa na nej už konala VC Talianska či VC San Marína, tento rok sa tu bude jazdiť pod menom VC Emilia-Romagna, teda podľa názvu jedného z dvadsiatich regiónov Talianska. Stále však nepôjde o rekord, ten pripíšeme Nürburgringu, ktorý po VC Luxemburska, Nemecka a Európy zhostí Veľkú cenu Eifelu.

Zaujímavý je aj fakt, že Taliansko bude mať tento rok až tri preteky. To je tiež v kalendári F1 rarita, ale také niečo sa nestane prvýkrát. Sezóna 1982 pamätá na tri preteky v USA; na samotnú VC USA, na VC Detroitu a aj na VC Caesars Palace v Las Vegas.

“Toto bol náš cieľ po dlhé roky,” hovorí o ambícii Imoly vrátiť sa do kalendára Uberto Selvatico Estense, šéf okruhu, pre motorsport.com. “Dlhý čas sme komunikovali s ľuďmi z manažmentu F1 a teraz sa nám podarilo splniť cieľ, o ktorý sme sa usilovali.”

“Myslím si, že naše dedičstvo je dôležité, sme Formulou 1 preslávení. Táto šanca sa objavila nie iba kvôli COVIDu, ale aj preto, že sa Formula 1 musí vrátiť na historické trate,” myslí si rodák z Bologne. “Uchádzame sa o príležitosť hostiť F1 aj budúci rok, no myslím si, že toto všetko sa bude preberať až po pretekoch. Náš úmysel je však zrejmý, a vedie nás vášeň.”

Preteky v Imole sa pôjdu 1. novembra, čo dáva organizátorom pomerne veľkú nádej, že budú môcť na okruh pozvať aj divákov — veď už septembrová Veľká cena Ruska začala s predajom vstupeniek.

Všetko však bude závisieť od talianskej vlády. “Minister zdravotníctva v piatok oznámil, že pravdepodobne po septembri otvoria podujatia aj pre divákov. Držíme si palce a dúfame, že tribúny budú divákom dostupné. Nič však nie je pevne dané. Veci sa menia každý deň, takže ťažko sa robia nejaké predpovede.”

“Vlani o tom čase nebolo také zlé počasie. Myslím si, že by to šlo. Je zrejmé, že počasie v Taliansku nie je v tej fáze roka rovnaké ako cez leto, ale myslím si, že to bude pre fanúšikov atraktívne, ak bude možnosť mať na tribúnach aj fanúšikov,” zamyslel sa Estense.

Imola dostala zelenú aj od Medzinárodnej automobilovej federácie, ktorá si bola pozrieť okruh. To bol veľmi dôležitý krok pri rokovaniach s F1. “Michael Masi (pretekový riaditeľ, pozn. red.) prišiel do Imoly na inšpekciu a bol naozaj prekvapený z toho, ako na tom sme. Dostali sme od neho veľa komplimentov, na čo sme veľmi hrdí. Momentálne nemusíme nič meniť. Treba len vylepšiť pár detailov, ale nejde o nič ťažké či veľmi dôležité. Nemusíme meniť obrubníky ani výbehové zóny.”

Estense sa napokon dotkol aj plánovaného nasadenia dvojdňového formátu: “Je to niečo nové. F1 ma informovala, že chcú v Imole vyskúšať takúto inováciu, že chcú skúsiť tento nový formát. Myslím si, že to dobre zafunguje.”