logo F1online.skF1online.sk

Ani Red Bull nechce počas „šprintového“ víkendu nasadzovať veľké vylepšenia

Sergio Pérez
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík19. 4. 2022

Stane sa tohtoročná vývojová vojna hrou na skrývačku? Na testoch sme si už zvykli, že tímy svoju skutočnú výkonnosť skrývajú a podobný prístup možno nastane aj v samotnom vývoji. Problémom však je, že podľa nových pravidiel už stajne musia svoje vylepšenia priznať a dokonca ich aj ukázať médiám. Skrývať sa tak môžu prakticky len do piatkového rána. Uvidíme teda, čo sa dozvieme v Imole.

Taký Red Bull alebo Ferrari by podľa slov svojich šéfov nemali na štvrtý podnik sezóny priviezť nič významné. Francúzsky Alpine na druhej strane vraj chystá veľké novinky, a to napriek tomu, že Veľká cena Emilia Romagna skutočne nie je ideálna na ich vyskúšanie. Tímy dostanú len jeden voľný tréning a potom ich čaká kvalifikácia. Aj šéf Red Bullu Christian Horner hovorí, že ak chcete v Imole nasadiť na auto niečo nové, musíte byť absolútne presvedčený o tom, že to bude fungovať.

„Nepovedal by som, že máme v pláne priniesť veľký balík, celé to bude len súčasť evolúcie monopostu,“ prezradil Horner, ktorého cituje Autosport. „A, samozrejme, čakajú nás šprintové preteky, takže máte len veľmi málo času na vyhodnotenie. Máte k dispozícii jeden tréning a potom sa ide do kvalifikácie.“

„Ak chcete niečo nasadiť na auto, musíte mať veľkú istotu,“ dodal šéf Red Bullu.

Ten tak fakticky napodobnil slová svojho kolegu z Ferrari Mattiu Binotta, ktorý taktiež nevidí veľký význam v tom, nasadiť do Imoly veľký balík vylepšení. Na druhej strane, tímy tento okruh aspoň poznajú, kým na piate podujatie sezóny do Miami pôjdu doslova s nulovými dátami, takže ani Florida nebude ideálnym miestom na skúšanie noviniek.

Red Bull v priebehu tejto sezóny nebojuje len so spoľahlivosťou, ale aj s vyvážením. Zdá sa, že RB18 neustále „mení názor“, aspoň tak sa dajú vyhodnotiť slová Maxa Verstappena, ktorému to v Austrálii príliš nesedelo. V Milton Keynes sa tak budú musieť pozrieť aj na toto.

„Keď sa dozvieme viac o pneumatikách a aj o fungovaní auta, nájdeme vývojový smer. V prvých troch pretekoch sme nadobudli veľmi dobré smerovanie pre zvyšok sezóny,“ povedal Horner.

Ferrari malo na prvých troch veľkých cenách mierne navrch, čo Red Bull, možno trochu paradoxne, potešilo. Veď Scuderia vlani nebojovala o titul a mala k dispozícii aj viac času vo veternom tuneli. Horner je tak doterajším počínaním RB18 povzbudený.

„Je zrejmé, že so svojím projektom začali oveľa skôr než my. V tomto ohľade ich tak dobiehame,“ myslí si Horner. „Pre nás je povzbudzujúce, že ich dobiehame z pozície druhého najlepšieho tímu. Myslím, že postupne začíname rozumieť niektorým našim problémom.“

Súvisiace články

Diskusia