logo F1online.sk

Marko prišiel s novou verziou príčiny vypadnutia, vraj za to môže poskakovanie

Helmut Marko
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík19. 4. 2022

Dozvieme sa vôbec, ako to bolo? Kým priznať príčinu bahrajnskej poruchy netrvalo tímu Red Bull dlho, objasnenie austrálskeho vypadnutia Maxa Verstappena sa zdá byť akési zložitejšie. Minulý týždeň prišiel Helmut Marko vo svojom vyjadrení pre nemecký Speedweek so stručným vysvetlením, o pár dní neskôr pre rakúske ORF s novou verziou, ktorá možno bude znieť trochu prekvapivo.

Je viac ako zrejmé, že Red Bull patrí k tímom, ktoré poskakujú najmenej. Marko však práve poskakovanie označil ako možnú príčinu Maxovho neslávneho konca v Albert Parku. Monopost RB18 síce nijak výrazne neskáče, avšak nejaké nepatrné poskakovanie tam očividne stále je a zrejme zapríčinilo problém s vysokotlakovým palivovým potrubím. Marko zároveň uistil, že Verstappenovi určite nehrozí výmena komponentov pohonnej jednotky, keďže maršali v Austrálii rýchlo uhasili vznikajúci požiar.

„Pokiaľ ide o samotný motor, tak všetko je v poriadku, žiadny problém,“ povedal Marko pre rakúsku televíziu ORF, na ktorú odkazuje portál RacingNews365.com.

„Vypadnutie spôsobilo prasknutie vysokotlakového palivového potrubia. Dôvodom zrejme bolo poskakovanie monopostu. Testovali sme to na dynamometri, ale v hre sú aj iné nepredvídateľné okolnosti,“ dodal Marko.

Je však očividné, že Red Bull nemá s poskakovaním taký problém, ako napríklad Ferrari a Mercedes, no napriek tomu to spôsobilo vypadnutie jedného z monopostov? „Poskakovanie máme pod kontrolou, ale k drobným pohybom stále dochádza. Predpokladáme, že práve toto bola hlavná príčina poškodenia palivového potrubia,“ uviedol Marko.

Marko pred pár dňami neznel vo svojom vyjadrení pre Speedweek nijak sebavedomo a nepotvrdil ani to, že tím problém vyriešil a už sa nebude opakovať. V tomto novom vyjadrení už určité záruky priniesol, pričom pretlmočil uistenie, ktoré Red Bull dostal od Hondy.

„Podľa Hondy môžeme očakávať nápravu – pravdepodobne – do ďalších pretekov,“ povedal rodák z Grazu.

Ten tiež dostal otázku, či partičku z Milton Keynes viac trápi forma Ferrari, v ktorej sa tím z Maranella predviedol na posledných pretekoch, alebo technické problémy. Na to Marko odpovedal jednoznačne: „Spoľahlivosť. Bola to pre nás veľká rana a teraz sa nachádzame ďaleko za Leclercom. Reagovali sme však rýchlo.“

„Pokiaľ ide o motor, tak môžete sami vidieť, že naše problémy v Bahrajne boli z úplne iného súdka, než tie v Austrálii alebo na testoch. Zakaždým to bolo niečo iné,“ povedal Marko.

Súvisiace články