logo F1online.sk

Seidl: Prišli sme o šancu získať dobré body

Lando Norris
© Twitter/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl21. 7. 2020

McLaren nebol v kvalifikačnom ani pretekovom tempe výrazne pomalší oproti Ferrari či Renaultu, a trúfnuť si mohol aj na jeden Racing Point. Jazdci britského tímu napriek tomu skončili v poli porazených a z Budapešti si odviezli len dva body.

Ak v prvých dvoch pretekoch išlo takmer všetko v prospech McLarenu, na Hungaroringu to bolo presne naopak. Problémy sa začali hneď na štarte. Lando Norris pretočil kolesá a z ôsmeho miesta okamžite klesol hlboko do druhej polovice poľa, odkiaľ sa už do konca nevyhrabal.

„Sklamal som tím, zažil som zrejme najhorší štart v mojom živote. Všetko som pokazil hneď na štarte, a to na trati, kde sa ťažko predbieha. Nemohol som potom už urobiť o toľko viac, trináste miesto bolo mojím maximom,“ povedal Lando Norris po pretekoch pre Sky Sports.

Norrisove pit-stopy neboli ideálne. Prvý trval 3,7 sekundy, druhý 3,4 sekundy. „Pit-stopy možno neboli úplne fantastické, ale o nič som kvôli nim neprišiel. Pokazil som to ja, nie tím,“ kajal sa mladý Brit. Mimochodom, prvýkrát od minuloročného Japonska sa stalo, že Lando Norris dokončil preteky a nebodoval v nich.

Po veľkej cene sa zniesla spŕška kritiky fanúšikov na mechanikov McLarenu. Niektorí priaznivci mechanikov obviňovali, že pokazili preteky Carlosovi Sainzovi, ktorý mal problém počas zastávky aj na druhom rakúskom podujatí. Tentoraz však zdržanie nešlo za mechanikmi. Problém bol inde.

Španiel šiel do boxov v treťom kole, keď sa pre zastávku rozhodlo množstvo pilotov. Garáž McLarenu bola v tomto prípade umiestnená nešťastne, keďže Sainz musel čakať, kým okolo neho prejdú ostatní piloti, ktorí sa tiež vybrali k svojím mechanikom. Preto jeho pit-stop trval až 7,2 sekundy.

„Z pohľadu načasovania sme sa pre zastávku v boxoch rozhodli v správnom okamihu, zastavili sme v čase, keď tak urobilo aj veľa ďalších áut. Mali sme dobrú zastávku, avšak nanešťastie, okolo našich boxov prechádzalo päť-šesť monopostov v tesnom závese. Carlosa sme teda jednoducho nemohli vypustiť z jeho pozície. Kvôli tomu prišiel o veľa priečok, čo pokazilo celé jeho preteky,“ povedal šéf tímu Andreas Seidl.

Aj on potvrdil, že McLaren mohol dosiahnuť aj viac. Sainz sa mohol zapojiť minimálne do súboja o šieste miesto s Vettelom, Pérezom či Ricciardom, po pokazenom úvode však musel tuho bojovať, aby sa vrátil aspoň na body. „Je to škoda. Myslím si, že sme mali rýchlosť, aby sme sa pobili s Ferrari, Renaultom a aspoň jedným Racing Pointom. Prišli sme o možnosť získať dobré body,“ pokračoval Andreas Seidl.

Šéf tradičnej britskej stajne bol najmä po sobote veľmi optimistický. McLarenu táto trať podľa predpokladov nemala sedieť, v suchej kvalifikácii sa však bezproblémovo dostal do najlepšej desiatky.

Očakávali sme, že sa oproti súperom budeme trochu trápiť. Preto je pre nás povzbudzujúce vidieť, kde sme boli v kvalifikácii a ako blízko sme boli Ferrari či Red Bullu. Je to ďalšie potvrdenie, že ideme správnym smerom. Ak sa však pozriete na stratu voči Mercedesu, tak stále máme čo robiť. Držíme sa však jasného plánu, vďaka ktorému môžeme túto stratu v najbližších rokoch zmazať. Musíme naďalej tvrdo pracovať,“ vyhlásil šéf tímu.

McLaren však musí vyriešiť aj aktuálne problémy. Má sa kde zlepšiť pri pit-stopoch (aj keď Sainzova dlhá zastávka tentoraz nebola spôsobená tímom), a čaká ho zrejme tvrdý súboj v šampionáte konštruktérov s Racing Pointom, Ferrari či Renaultom. Trať v Silverstone pred rokom tomuto tímu extra nesedela, keď Carlos Sainz neprešiel do tretej časti kvalifikácie. V pretekoch z toho bolo šieste miesto pre Sainza, Norris nebodoval.

„Balans auta počas pretekov ani počas celého víkendu nebol ideálny. Je to niečo, čo si musíme zanalyzovať, aby sme sa v Silverstone vrátili silnejší,“ povzdychol si Carlos Sainz po maďarských pretekoch.