logo F1online.sk

Red Bull prišiel o obe autá z rovnakého dôvodu

Max Verstappen prebrzdil
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala20. 3. 2022

Top favorit spred pár dní zažil najväčší prepadák. Na okruhu v Bahrajne mohol Red Bull pomýšľať aj na víťazstvo, napokon odchádza bez bodu. Podľa Christiana Hornera možno dvojité vypadnutie pripísať rovnakej poruche. V oboch prípadoch zrejme štrajkovalo palivové čerpadlo.

Mohlo to však dopadnúť úplne inak. Charles Leclerc a Max Verstappen dnes zviedli celý rad vzájomných súbojov a uprostred veľkej ceny sme mohli sledovať nevídané zábery. Dvojica si v priebehu troch kôl niekoľkokrát vymenila pozície.

K veľkej bitke sa nám schyľovalo aj v závere, keď sa Red Bull pokúsil niečo spraviť inak. Verstappen zamieril do boxov s cieľom presedlať na trojzastávkovú stratégiu, no napokon z nej nič nebolo. Na trať vyrazilo bezpečnostné vozidlo, a tak prezuli aj súperi.

Po výjazde safety caru však Verstappen ešte mohol pomýšľať na lepší výsledok. Problémy s riadením, pohonom a v konečnom dôsledku vypadnutie z veľkej ceny nás ochudobnilo o dramatickejší záver.

V Red Bulle majú teraz hlavy v smútku, okrem Holanďana totiž vypadol aj Sergio Pérez. “To bol brutálny koniec. Mali sme slušný bodový balík, no v posledných kolách sa nám celý rozsypal,” povzdychol si Christian Horner. “Vyzerá to na podobný problém na oboch monopostoch. Ešte presne nevieme, čo to bolo, či šlo o palivové čerpadlo alebo zberač, ale niečo v tejto oblasti. Musíme sa na to pozrieť a zistiť presnú príčinu.”

Max Verstappen sa sťažoval aj na problémy s riadením. Malo to s tým niečo spoločné? “Nie, vôbec to spolu nesúviselo. Problém s riadením vznikol, keď po poslednej zastávke auto dopadlo na zem — skrútila sa spojovacia tyč riadenia. Preto sa mu zatáčalo doprava a doľava inak.”

Aby toho nebolo málo, do cieľa nedošlo ešte jedno auto z tábora Red Bull-AlphaTauri. Šéf červených býkov však ozrejmil, že Gaslyho problémy sa týkali niečoho iného, a síce jednotky MGU-K.

Red Bull sa teraz musí rýchlo otriasť, keďže už o týždeň ideme do Saudskej Arábie. Ako vlastne Horner vníma dnešnú veľkú cenu? “Samozrejme, ste sklamaní, keď máte vyhliadky na pohodlné druhé miesto. Až dovtedy sme mali celkom slušné preteky. Ferrari bolo o trochu rýchlejšie ako my, prezentovali to počas zimy a potvrdili to dnes. Avšak, skúsili sme to, Max ho v prvej zákrute dvakrát predbehol, no neudržal to v tej štvrtej. Je to frustrujúce, brutálne aj pre Sergia, navyše v poslednom kole. V prvej zákrute udržal za sebou Lewisa, no vtom sa objavila porucha. Nič s tým nemohol robiť.”

Ak by sa napokon predsa len objavil problém s palivovým čerpadlom, ktoré nedokázalo priviesť dostatok paliva do motora, tak by to bolo jedno, ale predsa: Max Verstappen sa po druhej zastávke sťažoval na príkazy tímu. Inžinier od neho chcel, aby vo výjazdovom kole na to tak netlačil. Verstappen mal pocit, že nebyť toho, Leclerca mohol predbehnúť.

Podľa Christiana Hornera na tom napokon nezáležalo, keďže výsledky by to nezmenilo. “Vždy rozhodujú detaily. On mal pocit, že mohol spraviť aj viac. Ak by sme k tomu pridali o čosi rýchlejšiu zastávku, boli by sme veľmi blízko. Avšak, aj keby sme ho predbehli, oni mali takú rýchlosť — a predbiehanie je teraz jednoduchšie —, že by nás s rýchlejším autom obehli. Gratulujem im k víťaznému double.”

“Nula bodov je tvrdých. Môžeme si však vziať pozitíva; mali sme konkurencieschopné auto, o víťazstvo sme bojovali v rôznych fázach pretekov. Musíme rýchlo odstrániť tieto problémy. Je to dlhá sezóna, máme 23 pretekov. Hodíme to za seba a ideme na ďalšie podujatie,” dodal.