logo F1online.sk

Oconovi v piatok odtrhlo kus bočnice. Alpine nepozná skutočný dôvod

Odtrhnutá bočnica Estebana Ocona
© FOM
Milan Kubala
Milan Kubala19. 3. 2022

Prvý piatkový tréning nám priniesol dosť netradičný pohľad na monopost Alpinu. Počas jazdy na cieľovej rovinke sa totiž Estebanovi Oconovi odtrhla časť pravej bočnice, vďaka čomu sme mohli vidieť až do útrob auta. Tím zatiaľ netuší, čo to spôsobilo, no verí, že sa nič podobné nebude opakovať.

Približne desať minút po začiatku piatkových jázd sa na okruhu objavili červené vlajky. Cieľovú rovinku posypali kúsky bočnice Estebana Ocona, jeden z nich bol obzvlášť veľký. Na trať vyrazili maršáli. Keď jeden z nich odnášal najväčší z kusov bočnice na zemi, vyzeralo to, akoby odnášal kus papiera.

Aj tento moment poukázal na to, že tímy sa snažia na monoposte odľahčiť všetko, čo sa len dá. Mohlo sa teda stať, že Alpine neodhadol, aké sily budú pôsobiť na danú časť bočníc, a nevystužil ju dostatočne? Pripomeňme, že aj za únikmi prevádzkových kvapalín býva často snaha inžinierov čo najviac odľahčiť všetky interné komponenty, prečo by sa teda niektorý tím nemohol prerátať pri konštruovaní karosérie?

Esteban Ocon dostal následne staršiu verziu bočnice a bez problémov odjazdil zvyšok programu. Podľa Otmara Szafnauera však nie je dôvod báť sa, že by sa podobný scenár ešte opakoval pri novšej verzii. “Myslím si, že toto bola jednorazová záležitosť,” uviedol.

“Ešte stále sa snažíme nájsť príčinu. Netuším, či bola bočnica trochu poškodená alebo nebola pripevnená vo všetkých bodoch, no Fernando jazdil s rovnakou,” poznamenal šéf tímu. Ak Alonso jazdil s rovnakou bočnicou a jeho monopost všetko zvládol, poškodenie či nesprávne uchytenie sa javia ako pravdepodobné možnosti. “Len sme sa uňho uistili, že je pripevnená a všetko je zapáskované, a bolo to v poriadku. Myslím, že toto bol ojedinelý prípad, no vždy je dobré nájsť pôvodnú príčinu. Až keď ju poznáte, máte stopercentnú istotu, že je to opravené.”

Otmar Szafnauer tiež prezradil, že Esteban Ocon by sa mal v sobotu vrátiť k novej špecifikácii bočnice, aby nebol v porovnaní s Alonsom nijako ukrátený a tím maximalizoval svoje výsledkové nádeje.

“Keďže tieto autá sú také nové, v celej boxovej uličke sa bude vyvíjať veľmi svižne,” uvedomuje si Szafnauer. “Ľudia budú neustále prinášať vylepšenia. Už dávno som sa naučil, že pokiaľ si komponenty nevyskúšate na testoch a v takejto situácii ich nasadíte prvýkrát, tak sa niečo môže domrviť.”

“Toto sa mohlo domrviť na testoch. To by si nik nevšimol, pilot by vyrazil do inštalačného kola, spýtal sa, čo sa deje, my by sme to opravili a tu by ste si nič nevšimli. Keď však výkonnostne vylepšujete svoje auto priamo na trati a bez testovania, tak vám takéto veci môžu prekĺznuť,” doplnil na margo odtrhnutej bočnice.

Súvisiace články