Podľa Hornera poslúžili Masiho kontroverzné rozhodnutia ako „dymová clona“ | Magazín F1 - F1online.sk

Podľa Hornera poslúžili Masiho kontroverzné rozhodnutia ako „dymová clona“

fotka k článku undefined
zdroj: Red Bull Content Pool

Veľká cena Abú Zabí je za nami, takisto je za nami vyšetrovanie FIA a poznáme už aj súbor zmien, ktoré Medzinárodná automobilová federácia vykonala. Michael Masi končí ako riaditeľ pretekov, na tom sa už nezmení nič. Bolo to však voči nemu fér? Šéf Red Bullu Christian Horner, ktorého tímu Austrálčan vlastne pomohol, si myslí, že to je príliš tvrdé rozhodnutie.

Aj keď boss stajne z Milton Keynes ocenil zmeny, ku ktorým FIA pristúpila, pripúšťa, že nebola celkom spravodlivá voči dnes už bývalému riaditeľovi pretekov. Myslí si tiež, že federácia pri jeho odvolaní podľahla tlaku.

„Je to ťažké, ale je to ich vec. Podľa mňa to však voči Michaelovi bolo tvrdé, myslím, že vlani bol vo veľmi náročnej pozícii,“ prehlásil Horner pre talkSPORT.

„Myslím si, že mnoho jeho minuloročných rozhodnutí šlo proti nám. Keď sa pozriete na to, aké má v rukách zdroje a porovnáte ich s tým, čo majú k dispozícii samotné tímy, tak je to obrovský rozdiel,“ povedal šéf Red Bullu. „Je skvelé počuť, že prišli s vecami, ako je ekvivalent VAR-u vo futbale a že sa vracia Herbie Blash, ktorý patrí k tým najskúsenejším.“

„Myslím si, že na Michaelov odchod bol vyvíjaný veľký tlak, čo podľa mňa nie je v poriadku. Taký je aspoň môj osobný pocit,“ dodal Horner.

Ten tvrdí, že záverečná kontroverzia poslúžila ako určitá „dymová clona“, ktorá zakryla skvelé výkony Maxa Verstappena, takticky správne rozhodnutia Red Bullu a tiež taktické chyby Mercedesu.

„Bolo to intenzívne obdobie. Musíte sa však pozerať na celých 22 pretekov. Zo začiatku šlo mnoho rozhodnutí proti nám. Ku koncu sme mali trochu šťastie, čo sa však v športe stáva. Nie je koniec kým sa nezapíska alebo kým neodmávajú vlajkou,“ hovorí Horner.

„Takticky sme to na konci pretekov urobili múdro. Päť kôl pred koncom došlo k nehode a nasledovala naša okamžitá reakcia. Maxa sme povolali, kým Mercedes nechal Lewisa na trati na 44 kôl starých pneumatikách. Max v poslednom kole musel svojho súpera predbehnúť, čo aj urobil. To sa potom zakrývalo vzniknutou kontroverziou,“ prehlásil Christian.

Na otázku, či mala FIA záverečné preteky sezóny vôbec skúmať, odpovedal: „Už je po všetkom. Stala sa z toho tak trochu dymová clona, pretože ak sa pozriete na preteky samotné, Mercedes mal dvakrát príležitosť ísť do boxov. Bol tam virtuálny safety car aj safety car a ich jazdec sa na možnosť zastaviť pýtal, ale neurobili to.“

„Na konci pretekov teda Lewis zostal zraniteľný. My sme to po taktickej stránke urobili správne a niekedy na takýchto drobných veciach záleží,“ uzavrel Horner.