logo F1online.skF1online.sk

Nebudeme účastníkmi boja o titul, znie z McLarenu

McLaren, ilustračné
© McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl4. 2. 2022

Pre tímy, ktoré v posledných rokoch pravidelne nevíťazili, predstavuje veľká zmena pravidiel príležitosť dotiahnuť sa na čelo. V McLarene však nelietajú v oblakoch a nemyslia si, že hneď v roku 2022 budú bojovať o titul.

S výraznými zmenami pravidiel boli v nedávnej minulosti spojené preskupenia síl – v roku 2005 sa skončila dominancia Ferrari, v roku 2009 vyskočili Brawn GP a Red Bull, a od roku 2014 sa začala nadvláda Mercedesu.

Nie je však zaručené, že niečo podobné nám prinesie aj rok 2022. Je ťažké si predstaviť, že by tí najsilnejší a najrýchlejší, čiže Mercedes a Red Bull, zrazu opustili svoje pozície na čele. Uvedomujú si to aj v McLarene.

„Je skvelé, že sme v roku 2021 po veľmi dlhej dobe vyhrali preteky. Musíme byť opatrní a nedávať si nerealistické očakávania,“ skonštatoval Zak Brown, výkonný riaditeľ McLarenu, ktorý sa v uplynulej sezóne opäť priblížil k čelu. Dosiahol double v Monze, k nemu pridal ešte tri pódiá a pole position.

Čo bude cieľom „papájových“ v roku 2022? „Nechcem to povedať tak, že naším cieľom pre rok 2022 je vyhrať dve veľké ceny. Naším cieľom je jednoducho priblížiť sa k čelu štartového poľa,“ vyhlásil Zak Brown, ktorý uťal možné očakávania, že by McLaren mohol prvýkrát možno od roku 2012 reálne bojovať o titul. „Samozrejme, dáme do toho všetko. Stále však doháňame to, čo sme po technickej stránke zameškali, a to sa nedá nijako urýchliť. Naďalej dobiehame ostatných v technickej infraštruktúre, najmä čo sa týka veterného tunela. Do nového roka nevstupujeme s myšlienkami, že by sme boli účastníkmi majstrovského boja.“

Zak Brown sa v počiatkoch svojho pôsobenia na čele britského tímu snažil zapájať aj do riadenia tímu, čoskoro však pochopil, že lepšie bude zohnať do tímu tých správnych a odborne podkutých ľudí, kým on sám sa viac orientoval na to, v čom je doma – a síce na zháňanie nových partnerov. Brownovi vyšli oba ciele – do vedenia tímu získal ľudí ako Andreas Seidl a James Key, a zároveň prilákal množstvo nových partnerov.

„Väčšina šéfov tímov sa viac venuje technickej stránke. Ja svoj čas trávim viac pri komerčnej stránke. Naše pretekárske portfólio je pre partnerov atraktívne,“ vyhlásil Zak Brown, ktorý preferuje viac menších partnerov než jedného hlavného, ktorý by mohol mať vplyv napríklad aj na zafarbenie monopostu. „Nechceme vsádzať všetko na jednu kartu. Naši súčasní partneri výrazne prispievajú k nášmu rastu a hodnote našej značky. Elegantne predávame naše auto, ani my predsa nechceme, aby sa stalo mozaikou zloženou z rôznych log. Máme tam akurát veľkého partnera naboku a na zadnom krídle. Momentálne aktívne nehľadáme hlavného sponzora, je to naše dobrovoľné a vedomé rozhodnutie. Nebránime sa tomu, ale pri spôsobe, akým sme vybudovali naše komerčné zázemie, ho nepotrebujeme,“ uzavrel Zak Brown.

Súvisiace články

Diskusia