logo F1online.sk

F1 môže byť čoskoro zaujímavejšia ako futbal, myslí si Ocon

Esteban Ocon
© Alpine
Milan Kubala
Milan Kubala23. 1. 2022

Tvár Formuly 1 sa od príchodu nových majiteľov z Liberty Media výrazne zmenila. Pribúda všakovaký obsah, kalendár je čoraz viac nafúknutý, no čo je najdôležitejšie, fanúšikovská obec neustále expanduje. Kráľovná motoršportu skrátka začala ponúkať atraktívnejšiu šou. Ak bude v tomto trende pokračovať, čoskoro môže predbehnúť aj futbal, zamýšľa sa Esteban Ocon.

V predchádzajúcich sezónach sme spoznali niekoľko noviniek. Tou najzásadnejšou bolo zavedenie rozpočtového stropu, ale prehliadnuť sa nedali ani víkendy so šprintovou kvalifikáciou či udeľovanie extra bodu za najrýchlejšie kolo pretekov. V roku 2022 pôjdeme ešte o krok ďalej v snahách ulahodiť fanúšikom; čaká nás ešte prísnejší rozpočtový strop, limitovanie aerodynamického vývoja či predstavenie nových pravidiel, z ktorých majú vzniknúť autá menej náchylné na turbulentný vzduch. Toto všetko má ponúknuť tesnejšie súboje a atraktívnejšie veľké ceny.

“Podľa mňa je fantastické, ako sa Formula 1 vyvíja,” teší sa Esteban Ocon, ktorého slová cituje Autosport. “Samozrejme, niektoré veci stále potrebujú upraviť či vylepšiť, ale ten štýl, akým skúšajú nové veci, akým sa preteky stávajú zaujímavejšími, ako sa objavujú ďalšie príležitosti — bolo to skrátka šialené až do posledného kola.”

Keď uprostred leta 2020 vedenie F1 predstavilo úpravy v oblasti podlahy a difúzora, azda ani netušilo, ako dokonale ich zmajstruje. Red Bull a Mercedes si vďaka tomu boli celý rok vyrovnaní. Nebyť toho, mohli sme mať za sebou ďalšiu kapitolu dominancie.

“To posledné kolo roka 2021 perfektne podčiarklo celú sezónu. Ak budeme mať autá, ktoré sú si bližšie, tak z pohľadu toho, aká bude Formula 1 zaujímavá, azda predbehneme aj futbal,” nebojí sa odvážnych predikcií Ocon. “Všetci hovoria o Formule 1. Mám pár priateľov, ktorých šport veľmi nezaujíma, ale teraz ho určite sledujú, čo je skrátka skvelé. Tiež je fajn, že sme skúsili nové formáty, bolo to ozaj dobré, pretože nám to umožní zabojovať, aj keď nie sme dosť rýchli na to, aby sme sa dostali do prvej desiatky.”

Najdôležitejšou zmenou v porovnaní s rokmi 2018 či 2019 je vyrovnanosť v štartovom poli. Je síce pravda, že zvyšok sveta aj vlani výraznejšie zaostával za Mercedesom a Red Bullom, ale už to nevyzeralo vôbec beznádejne. Esteban Ocon vie, o čom hovorí, keď si zaspomína na Veľkú cenu Maďarska.

“Spomínam si, že keď ste v rokoch 2017 alebo 2018 skončili na šiestom mieste, bolo to pre vás ako víťazstvo. Nikdy, nikdy sa vám nenaskytla možnosť dostať sa na pódium, ocitnúť sa na čele,” vysvetľuje francúzsky jazdec a víťaz pretekov na Hungaroringu. Okrem neho vlani vyhral aj McLaren — prvýkrát od sezóny 2012 — a rok 2020 zas priniesol debutový triumf Pierra Gaslyho či Sergia Péreza. “A teraz sme videli Daniela, Pierra a aj mňa vyhrať. Na pódiách sme videli veľa rôznych áut. Je to úžasné, presne toto chceme. Myslím, že v celom tomto športe nie je nik, kto by povedal, že má niečo proti.”