logo F1online.sk

Alonso si uvedomuje svoje šťastie. Odísť z F1 a vrátiť sa nie je len tak

Fernando Alonso
© Alpine
Milan Kubala
Milan Kubala10. 1. 2022

Ak pilot čo i len na jednu sezónu vypadne z kolotoča Formuly 1, naskočiť už doňho dokáže len málokedy. O tejto pravde sa v minulosti presvedčili mnohí piloti, no nie Fernando Alonso. Španielovi je však jasné, že tento “luxus” je obrovským požehnaním.

Fernando Alonso sa z Formuly 1 stiahol znechutený. Znechutený z absolútne nevydareného prestupu do McLarenu a dominancie Mercedesu. Sľuboval však, že to nie je jeho definitívny koniec. Do Formuly 1 sa plánoval vrátiť, keď sa situácia zlepší a pole sa viac vyrovná.

Medzitým pretekal na Indy500, absolvoval dve sezóny v sérii Le Mans, pričom spravil veľký krok k zisku trojkorunky, keď s Toyotou skončil prvý na 24-hodinovke v Le Mans. Vyskúšal si aj Dakar a následne začal hľadať spôsob, ako sa do efjednotky vrátiť. Podarilo sa mu to bleskurýchlo, a síce po prepuknutí pandémie, keď Ferrari zhodilo prvú kocku prestupového domina.

Teraz sa Španiel môže naozaj tešiť na vyrovnanejšie pole. Všetky tímy budú štartovať nový ročník prakticky od nuly, no Fernando Alonso zdôrazňuje, že ho bavila aj uplynulá sezóna. “Či už na trati alebo mimo nej, s tímom som si to užil. Tento comeback ma naplnil šťastím.”

“Mal som ten luxus, že som sa mohol vrátiť do športu, keď som sa tak rozhodol. Keď som sa rozhodol, tak som prestal. Keď som sa rozhodol, tak som sa vrátil. Toto je obrovský luxus,” uvedomuje si po novom najstarší pilot v štartovom poli.

“Vo Formule 1 obyčajne jazdí len veľmi malá skupina jazdcov, nie je jednoduché sa dostať k takejto príležitosti. Som za to vďačný,” ďakuje motoršportovým bohom Alonso. “A tiež za to, akú som mal sezónu. Zakaždým som sa zlepšoval a získaval veľmi dobré výsledky, toto bol najlepší spôsob, ako sa pripraviť na rok 2022.”

Od Fernanda Alonsa sa očakáva, že v novej sezóne sa s novou technikou skamaráti medzi prvými. Vlani mal však aj v porovnaní s tímovým kolegom Estebanom Oconom viac problémov s adaptáciou na nové auto, čo však môžeme pripísať jednoduchému faktu: Šasi zostalo do veľkej miery nedotknuté. Ocon mal s technikou Renaultu, resp. Alpinu oveľa viac skúseností ako Alonso, ktorý pretekal vo vytrvalostných sériách. Rok 2022 bude iný v tom, že všetci budú spoznávať nové šasi a osemnásťpalcové pneumatiky od nuly.

“Najväčšou výzvou boli azda predné pneumatiky a filozofia, ktorú tím vyznáva po stránke predného zavesenia, posilňovača riadenia, spätnej väzby, ktorú dostávate cez volant,” vysvetľuje Alonso. “Toto je v každom tíme veľmi špecifické. Medzi sezónami 2020 a 2021 sa zmenila konštrukcia predných pneumatík, čo azda pre všetkých predstavovalo výzvu. Ale zrejme to bola výzva najmä pre tých, ktorí menili tím, čo sme videli na začiatku roka. A bola to výzva aj pre mňa, pretože som dva roky strávil mimo tohto športu.”

“Najcennejšie momenty boli určite vrcholy sezóny, keď sme podali o čosi lepší výkon. Samozrejme, Estebanovo víťazstvo v Maďarsku, to bol pre náš tím najlepší okamih. A dobré pocity som mal aj po mojom pódiu v Katare,” pousmial sa rodák z Ovieda.