logo F1online.sk

Nový motor ešte nemá takú výkonnosť ako starý, priznal Marko

Max Verstappen a Helmut Marko
© Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík6. 1. 2022

Nová generácia palív s desaťpercentným obsahom etanolu spôsobuje dodávateľom pohonných jednotiek vrásky na čele. Výkon vraj vinou nového ekologickejšieho paliva poklesne o asi dvadsať koní. Ferrari sa už pochválilo (alebo ho skôr pochválili talianske médiá), že najmä zásluhou dodávateľa pohonných hmôt a mazív Shell sa im už stratu podarilo dohnať (písali sme o tom tu). Red Bull, Honda a ExxonMobil zatiaľ nie.

Nemeckým médiám to priznal sám poradca Red Bullu Helmut Marko. Japonská automobilka na tom však usilovne pracuje. Aj na tomto je vidieť, že nový projekt Red Bull Powertrains ešte určite nie je pripravený prevziať zodpovednosť za stavbu, úpravu a vývoj pohonných jednotiek. Aj v januári 2022 stojí ťažisko celého úsilia na Honde.

„Na adaptácii na nové palivo Honda usilovne pracuje. Z toho čo som počul, to vyzerá pozitívne, ale výkonnosť zatiaľ nie je na rovnakej úrovni ako v roku 2021. Budeme musieť počkať, ako to bude vyzerať v pretekovom nasadení,“ povedal Helmut Marko pre Auto Motor und Sport.

Aj keď sa Honda po roku 2021 z Formuly 1 oficiálne stiahla, bude Red Bullu naďalej skladať a dodávať pohonné jednotky. Postupný prechod zodpovednosti z Hondy na Red Bull Powertrains pokračuje pomaly. Navyše, posledné informácie hovoria o tom, že Japonci budú s Red Bullom pokračovať v spolupráci až do roku 2025. Ambície tímu z Milton Keynes to však nijak nenarušilo.

„Deklarovaným cieľom je v roku 2022 titul majstra sveta. S takou veľkou zmenou pravidiel si nikdy nemôžete byť istí,“ hovorí Marko, ktorý veľké zmeny v celkovom poradí neočakáva.

„Mercedes a my máme potenciál, ľudí a kontinuitu. Všetko nasvedčuje ďalšej bitke na tej najvyššej úrovni, najmä ak na rošte niet ďalších pilotov ako Lewis Hamilton a Max Verstappen,“ dodal Marko.

Súvisiace články