logo F1online.sk

Montoya: Verstappen bol prehnane agresívny, no prepieklo sa mu to

Max Verstappen a Lewis Hamilton
© Twitter/F1
Milan Kubala
Milan Kubala19. 12. 2021

K nosným témam sezóny 2021 sa zaradil aj jazdecký štýl Maxa Verstappena, ktorý zo svojej agresivity veľmi nepoľavoval. Bývalý pretekár F1 Juan Pablo Montoya si myslí, že to s ňou preháňal. Vyčíta to však komisárom, ktorí mu vraj mali klepnúť po prstoch oveľa skôr. Ak by to spravili, predišli by viacerým kontroverzným momentom v závere ročníka a sami by sa zbytočne nestrápnili.

Na posledných podujatiach sezóny Max Verstappen zaradil vyšší prevodový stupeň. Nehovoríme však len o jeho rýchlosti, ale aj o agresivite. Napríklad v Brazílii vytlačil z trate Lewisa Hamiltona tak, že sa na nej dokonca ani sám neudržal.

Posmelený tým, že komisári mu všetko prepáčia, sa podobne bránil aj v Saudskej Arábii. Keď zrazu dostal trest, všetkých to zmiatlo; prečo sa na Interlagose nič neprešetrovalo a zrazu mal Verstappen prepúšťať pozíciu? Nad nekonzistentnosťou lamentovali aj Christian Horner s Helmutom Markom.

Juan Pablo Montoya to všetko vyčíta komisárom. “Myslím si, že na konci roka bol Max superagresívny a podľa môjho názoru možno až príliš agresívny. A prepieklo sa mu to,” hovorí pre motorsport.tv.

Verstappen sa preto nebál stupňovať svoju agresivitu. O to väčšie prekvapenie zažil v Džidde. “Keď vám to začne prechádzať, začnete spochybňovať momenty, keď za niečo dostanete trest. Pýtate sa, prečo vás potrestali za toto, keď predtým to bolo v poriadku. Myslím si, že komisári sa sami dostali do tejto pozície tým, že k nemu neboli prísnejší v skoršej časti sezóny.”

Výjazd mimo trať zohral svoju úlohu aj v prvom kole v Abú Zabí, hoci tentoraz sa jedna vec zmenila. Verstappenovi sa v šiestej a siedmej zákrute podarilo udržať na trati, zatiaľ čo Hamilton si ju skrátil. V Red Bulle sa dožadovali vrátenia pozície, no bez úspechu.

Podľa Montoyu sa nedá povedať, že by jedna alebo druhá strana mala väčší podiel viny. Hamilton si síce skrátil trať, ale Verstappen mu nenechal miesto. “Ak by sa mu Max pokúsil nechať viac miesta, nedal by Lewisovi výhovorku na to, aby si skrátil zákrutu.”

“Lewisa vytlačil mimo trať, keď šiel na brzdy až tak neskoro. Lewis sa mu pokúsil vyhnúť a vďaka tomu sa mohol udržať vpredu. Nemal kam ísť, podľa mňa to bolo tak 50 na 50,” zamyslel sa kolumbijský rodák.

Montoya si v tomto rozhovore neposvietil len na Maxa Verstappena, ale pár výčitiek adresoval aj Lewisovi Hamiltonovi a Mercedesu. V prvom rade za to, že strieborné šípy nechali Hamiltona na takých starých gumách, hoci mali možnosť prezuť počas neutrálnej fázy, a v druhom rade sa mu nepáčila Hamiltonova opatrnosť v poslednom kole pretekov.

“Myslím si, že Lewis bol na konci pretekov príliš konzervatívny. Vedel, že potrebuje dokončiť preteky a ak kolidujú, titul získa Max. V závere mal Mercedes príliš veľký strach sa do niečoho pustiť s Red Bullom,” komentuje Montoya. “A spravili aj pár strategických chýb.”

Montoya naráža na prvú fázu virtuálneho bezpečnostného vozidla; presne na tú, počas ktorej Wolff žiadal Michaela Masiho, aby nepovolal safety car. Počas nej totižto Hamilton zostal na trati v obave, že ak by prezul, Verstappen by mu vzal pozíciu lídra.

“Zvonku je to veľmi ľahké posudzovať, ale keď sme mali na trati virtuálne bezpečnostné vozidlo, Max v prvom kole zamieril do boxov. Oni mohli skrátka zamieriť do boxov v nasledujúcom kole, ktoré sa tiež odjazdilo počas VSC,” pripomenul. “Ak by to spravili, na konci pretekov by mali aj lepšie pneumatiky.”

Po tom, čo Verstappen zastavil, mal Hamilton dostatočný náskok na pitstop. Zrejme v obave, že sa fáza VSC skončí skôr, ako Hamilton vyjde z boxovej uličky, však Mercedes zvolil konzervatívnejší prístup.

Súvisiace články