logo F1online.sk

Ricciardovi červená vlajka pomohla k pozícii na trati, no uškodila strategicky

Daniel Ricciardo
© McLaren Media Centre
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl6. 12. 2021

Daniel Ricciardo prelomil nepriaznivú šnúru troch pretekov bez bodu, a v Saudskej Arábii príjemne prekvapil piatym miestom. Z pohľadu pozície na trati profitoval z prvej červenej vlajky, strategicky mu však skoré prerušenie pretekov nepomohlo.

Traja piloti štartovali na najtvrdších pneumatikách – okrem Daniela Ricciarda ešte Carlos Sainz a Sebastian Vettel. Ak si táto trojica niečo nepriala, tak to bol skorý safety car či červená vlajka.

Po prvej červenej vlajke obula táto trojica stredné pneumatiky, avšak, ako vieme, hneď po druhom štarte nasledovala ďalšia červená vlajka. Vracať sa na tvrdú zmes by však znamenalo odjazdiť na jednej sade prakticky celé preteky. Všetci totiž mali k dispozícii len jedny tvrdé pneumatiky.

„Červené vlajky boli v istom slova zmysle dobré, pretože moje štarty boli dobré a pri dvoch z troch som sa dokázal posunúť dopredu. Preteky som však začal na tvrdých pneumatikách, ktoré už boli príliš použité, aby som ich pri druhej červenej vlajke opäť obul a prípadne na nich dojazdil do cieľa. Preto som bol donútený absolvovať zvyšok pretekov na strednej zmesi, ktorá nebola natoľko rýchla a dobrá ako tvrdá,“ povedal Daniel Ricciardo, ktorý bol po druhom reštarte štvrtý. Chvíľu sa zdalo, že by mohol atakovať tretieho Ocona a potenciálne pódium.

„Nemohol som reálne zaútočiť na Estebana, čo by znamenalo potenciálne pódium. Na tvrdých pneumatikách by boli šance vyššie. Namiesto útočenia som sa snažil udržať za sebou Valtteriho čo najdlhšie, ako sa dalo. Som prekvapený, ako dlho som sa pred ním dokázal brániť. Akonáhle však jeho pneumatiky ožili, bolo ťažké s ním bojovať. Na konci už mali pneumatiky toho dosť, tie kolá boli ťažké, no teším sa, že sa mi podarilo udržať v najlepšej päťke,“ pokračoval skúsený Austrálčan.

Pre Daniela Ricciarda to boli konečne dobré preteky bez komplikácií či technických problémov. Naplno si vynahradil kvalifikáciu, kde aj pre poškodenie podlahy vypadol v Q2, a štartoval až z jedenástej priečky. „Verím, že v kvalifikácii som mohol byť v TOP5. Nerád hovorím o smole, no v tomto prípade to tak naozaj bolo. Zlá kvalifikácia občas urobí nedeľu ešte zábavnejšou. Bol som plný chuti a nadšenia pretekať, no zároveň som sa snažil kontrolovať svoje emócie. Boli to fajn preteky, urobil som v nich dobrý progres,“ doplnil 32-ročný rodák z Perthu.

McLaren má ešte veľmi teoretickú šancu na tretie miesto v Pohári konštruktérov, pri 38,5-bodovej strate na Ferrari by však „papájoví“ potrebovali získať v Abú Zabí prinajhoršom prvé a tretie miesto, a zároveň by Scuderia nesmela bodovať.

Šance sú už v rovine teórie, avšak v tíme boli spokojní s dvojitými bodmi po nevydarených troch pretekoch v Mexiku, Brazílii a Katare. „Zo Saudskej Arábie odchádzame so zmiešanými pocitmi. Som rád, že po troch veľmi náročných víkendoch sme odpovedali silným výkonom. Daniel odjazdil veľmi konkurencieschopné preteky, kým Lando mal po výbornom štarte veľkú smolu pri červenej vlajke. Aj napriek náročným okolnostiam a chaosu sme odjazdili čisté preteky, čo bolo kľúčové pre dosiahnutie dobrého výsledku,“ povedal šéf tímu Andreas Seidl.