logo F1online.sk

Nešťastník Ocon bojoval proti Bottasovi s hendikepom, chýbalo mu pár metrov

Valtteri Bottas a Esteban Ocon
© Twitter/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala6. 12. 2021

Esteban Ocon mohol zaznamenať ďalší skvelý výsledok pre Alpine v podobe pódia. Ak by to dokázal, francúzsky tím by získal dve pódiá po sebe prvýkrát od VC Južnej Kórey 2013, keď ešte pretekal pod menom Lotus, no nakoniec mu to nebolo súdené. Ocon o tretie miesto prišiel doslova na cieľovej páske, na ktorej ho predbehol Valtteri Bottas.

Pilot Alpinu sa tak dostal do klubu s Lanceom Strollom, ktorý veľmi podobným spôsobom s Bottasom prehral priamo na cieľovej čiare na Veľkej cene Azerbajdžanu 2017. Vtedy v cieli rozhodlo 0,105 sekundy, v Džidde, ktorá by si zaslúžila prezývku Baku na steroidoch, to bolo dokonca len o 0,102 sekundy.

Estebana Ocona to poriadne vzalo a pred reportérkou Sky Sports hneď na začiatku so slzami na krajíčku pripustil: “Netlačte na mňa, rozplačem sa!” povzdychol si. “Dnes sme do toho dali všetko, prijali sme správne rozhodnutia, auto bolo dokonalé, jazdiť v ňom bolo mega.”

“Na prvom štarte sme získali dve miesta, na druhom ďalšie dve miesta. Potom sme štartovali na pole position, no prvých dvoch som prepustil, pretože som vedel, že ich za sebou neudržím. A potom sme veľmi, veľmi dlho držali to tretie miesto. Bolo to päť metrov pred cieľom, asi päť metrov nás delilo od pódia,” trpko sa pousmial 25-ročný Francúz.

Bottas akoby mal v poslednom kole pod zadkom raketu. Čo sa tam vlastne stalo? Esteban Ocon vysvetlil, že s autom musel dosť bojovať, pretože mal poškodenú podlahu, z ktorej začali odlietavať jednotlivé časti.

“V posledných dvoch kolách sme odrazu prišli o veľa výkonu,” vysvetľuje. “V pretekoch sme mali viac kontaktov. Na prvom štarte s Cunodom, potom s Lewisom. Dve kolá pred koncom sme prišli o veľký kus podlahy a bol som o dosť pomalší. Vzadu som stratil veľa gripu, myslel som si, že ide o degradáciu pneumatík.”

“Musel som využiť celú svoju batériu, aby som Valtteriho udržal za sebou. Keď sme sa blížili k šachovnicovej vlajke, zapla sa rekuperácia, pretože už nám nič nezostalo. Preto sme ho nedokázali udržať vzadu. Je to škoda, že sme o výkon prišli v posledných dvoch kolách, ale nemôžete mať všetko,” poznamenal Ocon.

Po pretekoch sa musel cítiť skľúčene, avšak štvrté miesto nevnímal ako úplnú katastrofu. “Vo vnútri som frustrovaný a smutný, no ak by ste mi povedali, že obsadím štvrté miesto, bol by som rád. Ako by povedal Fernando, toto je súčasťou plánu. Plníme si úlohy, z auta dostávame maximum. Bolo to vynikajúce tímové úsilie a teší ma to. Keď bude mať naše auto rýchlosť, budeme nebezpeční. Zatiaľ nie sme celkom pripravení, ale blížime sa k tomu.”

Súvisiace články