logo F1online.sk

Horner: Formule 1 chýba Charlie Whiting

Christian Horner
© Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík6. 12. 2021

Nejeden fanúšik Formuly 1 sa počas Veľkej ceny Saudskej Arábie cítil ako Alenka v krajine zázrakov. V F1 akoby začali nové pomery, v ktorých môžete „kšeftovať“ a vyjednávať o pozíciách na štarte či posielať „emaily s dôkazmi“ riaditeľovi pretekov. Napriek tomu, že Michael Masi rozhodne urobil niekoľko skvelých rozhodnutí, nedá sa nepýtať, či už nezachádza mimo svoje kompetencie.

Samozrejme, keď sa toľko sezón reálne ani o titul nebojovalo, a potom príde takýto rok, v ktorom sa odohralo viac kontroverzií než za niekoľko sezón dokopy, ocitá sa aj FIA v nezávideniahodnej situácii. Trochu oleja do ohňa prilialo aj rozhodnutie Liberty Media, ktoré od Veľkej ceny Španielska dáva do prenosu vysielačkové komunikácie na trase tímy – riaditeľ pretekov.

V každom prípade, Red Bull sa cítil ukrivdený aj kvôli tomu, že pri druhom štarte (alebo prvom reštarte, ak chcete), nedodržal Lewis Hamilton maximálny rozostup desiatich dĺžok od auta pred sebou. Faktom však je, že to nebolo zahrievacie kolo, ale reštart, čo podľa pravidiel očividne nie je to isté. Takýto drobný „terminus technicus“ ľudí v Red Bulle dosť vytočil a na paškál si vzali riaditeľa pretekov Michaela Masiho.

„Mám pocit, že pravidiel je až príliš,“ prehlásil v Džidde Christian Horner. „Dnes tomuto športu chýbal Charlie Whiting. Je mi ľúto, že to hovorím, ale tie jeho skúsenosti…“

„Je to samozrejme frustrujúce, no Michael to nemá jednoduché, podobne tak komisári, najmä ak sa jedná o takéto podujatie, na takomto okruhu a pri veľkom množstve úlomkov všade na trati. Bolo to však rovnaké pre všetkých,“ dodal Horner.

Niečo také sme tu pritom nemali v tomto roku prvýkrát. Vďaka podobnému „detailu“ napríklad vyviazli Kimi Räikkönen v Imole alebo Esteban Ocon v Budapešti. Tam sa jednalo o to, že jazdec dostal príkaz od inžiniera, čo síce v zahrievacom kole (angl.: formation lap) dovolené nie je, ale pri reštarte áno. V Džidde očividne nastala podobná situácia.

Boss Red Bullu tiež nebol spokojný s päťsekundovou penalizáciou (v čase jeho vyjadrenia ešte nevedel, že Verstappen dostane ďalšiu) a považoval ju prísnu. „Myslíme si, že tá päťsekundová penalizácia bola voči nám nespravodlivá.“

„Lewis tam taktiež išiel príliš rýchlo, obaja boli v tej zákrute širokí a obaja do toho išli natvrdo. Hovorili sme o tom už, skrátka ich nechajte pretekať. Bolo to hodné päťsekundového trestu? Podľa mňa to bolo prísne rozhodnutie,“ povedal Horner.