logo F1online.sk

Ricciardovi trať pripomína bludisko: Musíte si opakovať, kde ste

Daniel Ricciardo
© Twitter/McLaren
Milan Kubala
Milan Kubala3. 12. 2021

Saudskoarabský mestský okruh v Džidde má neuveriteľných 27 zákrut. Je síce pravda, že pomerne veľká časť z nich sa za skutočné zákruty ani nedá považovať — s prehľadom sa v nich ide na plný plyn —, no aj tak nimi treba prejsť a nezabudnúť, kde v tejto spleti bariér sa práve nachádzate. Daniel Ricciardo prezradil, že si v piatok musel dať na to dobrý pozor.

Džidda sa v mnohom podobá Monaku. Nebavíme sa len o tom, že sú tu bariéry veľmi blízko, ale aj o množstve zákrut. Piloti prakticky po celý čas zatáčajú, chvíľu do jednej, chvíľu do druhej strany, a prechádzajú slepými zákrutami, v ktorých musia byť maximálne ostražití. Kedykoľvek sa pred nimi môže zjaviť pomalé auto, do ktorého v sobotu nebude ťažké nabúrať, najmä v kvalifikácii. Nutnosť byť neustále sústredený môže nejedného pilota poriadne vyčerpať, čo by tiež mohlo viesť k chybám.

A koncentrovať sa je v Džidde veľmi dôležité, vysvetľoval Daniel Ricciardo, ktorý sa v piatok i zabavil. “Bola to dobrá zábava. Keď sme boli pred dvoma týždňami v Katare, už po prvom alebo druhom kole som hovoril, že je to sranda.”

“Tu som si to musel nechať, kým som sa nevrátil do boxov, taký rušný bol prvý výjazd. Celý čas idete ako po špičkách, avšak je to zábavný a fajn okruh, rýchly, pekne plynie. Všetky zákruty vyzerajú rovnako, takže v každej sa musíte so sebou rozprávať — toto je táto zákruta, toto zas tamtá, tu sa ide na štvrtý stupeň, potom piaty,'” prezradil 32-ročný Austrálčan. “Ako som povedal, je to tu ako v bludisku, ale aj zábavné. Grip je tiež dobrý. Na takejto trati, na rýchlom mestskom okruhu, je fajn cítiť niečo také.”

Podobné pocity mal i jeho kolega Lando Norris. “Keď žmurknete v nesprávnej chvíli, tak skončíte v bariére, najmä v prvom sektore,” zasmial sa. “Je náročné sa tak intenzívne sústrediť, navyše v týchto rýchlostiach. Je to však zábavný a vzrušujúci okruh, ktorý vás drží v strehu.”

“Kvalifikácia bude ťažká, pretože v každej zákrute idete naslepo. Nedá sa teda povedať, že by niekto robil niečo zle, skrátka len nevidíte do zákruty. Samozrejme, že inžinier sa ma snaží informovať, hovorí mi, že predo mnou je päť áut a také veci. Avšak potom vás začnú predbiehať a tím vám povie, že v poslednej zákrute vyčkáva osem monopostov… Bude to chaos ako vždy, tu možno ešte väčší ako inde. To nebude dobré, ale patrí to k tomu,” rozobral azda najväčšiu sobotňajšiu výzvu pilot McLarenu, ktorý sa práve presťahoval do Monaka.

A ako dopadli z pohľadu McLarenu dnešné tréningy? Daniel Ricciardo v druhom tréningu skončil jedenásty len pár stotiniek pred Landom Norrisom. McLareny tak neútočili na najvyššie priečky stredu poľa, hoci na základe toho, že takmer 80 percent kola sa ide na plný plyn, sa to trochu očakávalo. McLaren sa pokúsi zlepšiť v priebehu noci, čo sa mu po nevydarenom piatku obyčajne zvykne podariť.

“My sme nemali zrovna najlepší deň, mali sme o čosi väčšie problémy, než sme čakali. To je nanič, ale pokúsime sa to zvrátiť,” hovorí Lando Norris, ktorý sa v aute cítil dobre, najmä na začiatku. “Sebadôveru mám vysokú, v prvom tréningu som sa rýchlo dostal do tempa. V skutočnosti si myslím, že to je jedna z mojich silných stránok; rýchlo sa rozbehnúť na nových tratiach. Potom začnú zaberať rýchlejšie autá a ja sa začnem prepadávať poradím.”

“Sebadôveru mám, to je na takejto trati dobré. Je to len o tom vyladiť balans a z auta vyžmýkať viac výkonu. Taktiež pochopiť pneumatiky, nie je tu totiž také zjavné, že softy sú najlepšie, potom mediumky a napokon hardy. V noci sa pustíme do práce a uvidíme, čo sa nám podarí získať,” doplnil.

Súvisiace články