logo F1online.sk

Alpine ešte úplne neporozumel svojmu autu, hovorí Budkowski

Marcin Budkowski
© Alpine
Slavomír Dzuričko
Slavomír Dzuričko2. 12. 2021

Francúzsky tím Alpine má za sebou hneď niekoľko prekvapivých tohtoročných výsledkov. Spomenúť môžeme prvú výhru Estebana Ocona, na okruhu v Maďarsku alebo pódium Fernanda Alonsa po jedenástich rokoch, na okruhu v Katare. Napriek tomu, Marcin Budkowski tvrdí, že tím ešte úplne neporozumel svojmu autu.

„Tu (v Katare) McLaren zápasí oveľa viac ako zvyčajne, a aj Ferrari sa trápi oveľa viac ako zvyčajne,“ povedal Budkowski pre zástupcov médií. „Sme pred nimi nielen preto, že sa trápia, ale aj preto, že sme, ako sa zdá, bližšie k chalanom vpredu.“

„Je to kombinácia toho, že oni sú trochu zaostalí a my sme rozbehnutí, vďaka čomu vyzeráme obzvlášť dobre,“ pokračoval šéf tímu Alpine. „Plne tomu rozumieme? Nie. A potrebujeme to? Áno a pracujeme na tom.“

Marcin Budkowski zdôraznil dôležitosť pneumatík. Esteban Ocon sa mierne povedané trápi, po víťazstve na Hungaroringu totiž získal v ôsmich pretekoch len dvanásť bodov a na väčšine okruhov zaostal za svojim tímovým kolegom Alonsom. Šéf tímu však trvá na tom, že obaja jazdci mali neľahkú situáciu aj kvôli práci s pneumatikami Pirelli.

„Sú veci, ktorým nerozumieme, je fér to povedať,“ vysvetlil Marcin Budkowski. „Pomerne často, keď tomu úplne nerozumiete, súvisí to s pneumatikami, pretože to je tá vec, ktorá môže ovplyvniť výkon.“

„Vieme, v ktorých oblastiach je náš balík silný a v ktorých je o niečo slabší, takže to určite má vplyv (na výkon, pozn. red.). Keď ste sekundu alebo sekundu a pol za tempom, ako sme boli za určitých okolností my, potom, ak sa vám nastavenie dramaticky nezmení, zvyčajne sú za tým pneumatiky a spôsob, akým fungujú a akým im rozumiete,“ pokračoval 44-ročný Poliak.

„Je to súčasť výkonnostných rozdielov vo Formule 1, takže sa musíme zlepšiť v našom chápaní samotných pneumatík,“ uzatvára Budkowski. „Nemôžete však ukazovať iba na pneumatiky. Je to zvyčajne kombinácia dôvery. Ak pneumatiky vo svojom prevádzkovom okne nie sú ideálne, potom pilot stráca istotu, auto je menej predvídateľné, jazdí pomalšie a pneumatiky nefungujú. Ľahko sa tak dostanete do začarovaného kruhu.“

Súvisiace články