Zadné krídlo Mercedesu je “pevné ako skala”, podľa Red Bullu ho vymenili
FIA len krátko pred začiatkom víkendu v Katare oznámila, že pripravuje nové záťažové testy zadných krídel. V sobotu po kvalifikácii sa hneď pustila aj do prvých previerok. Monopost Mercedesu ich vraj zvládol na jednotku s hviezdičkou, čo potešilo aj vedenie Red Bullu. Býci sú však presvedčení, že strieborným šípom to vyšlo len vďaka tomu, že zadné krídlo vymenili.
Red Bull poukazuje na štrbinu v zadnom krídle Mercedesu už od Brazílie. Technický boss Adrian Newey a šéfinžinier Paul Monaghan v posledných dňoch chodili ku komisárom ako na klavír, raz s papiermi, inokedy s videami toho, ako sa mala spodná klapka zadného krídla Mercedesu ohýbať smerom dozadu.
U FIA sa im napokon podarilo presadiť zavedenie nového záťažového testu, ktorý bude kontrolovať, či je dodržaná maximálna šírka štrbiny aj dynamickým testom, nie iba staticky. Avšak, keďže tímy ešte nedostali žiadnu technickú direktívu, tento test mal zatiaľ len informačný charakter. Mercedes sa teda nemusel báť žiadnej diskvalifikácie, ak by sa zadné krídlo predsa len prehlo. Všetko navyše prebehlo za zavretými dvermi.
Kým doteraz bola testovaná len flexibilita celého krídla v smere dozadu a nadol, teraz musela podobný test podstúpiť aj spodná klapka zadného krídla. Na dvoch miestach boli pripevnené závažia o hmotnosti 35 kilogramov a skúmalo sa, o koľko sa krídlo prehne.
“Naše krídlo bolo ako z kameňa. Na to krídlo by ste mohli pokojne zavesiť aj 100 kíl,” nechali sa počuť inžinieri Mercedesu, ktorých cituje AMuS. “Red Bull možnože nabudúce požiada o 105 kilogramov,” uťahujú si.
V Red Bulle medzitým našli odpoveď na to, prečo sa súperom podarilo zvládnuť tento test. Keď sa o ňom dozvedeli, tak krídlo skrátka vymenili za verziu, ktorá v plnej miere vyhovuje pravidlám. “To nie je pravda, krídlo sme nevymenili,” reaguje Mercedes.
Christian Horner však v rozhovore pre Sky Sports trval na svojom, zatiaľ čo mu reportéri ukázali obrázok, na ktorý sa odvolával v sobotu, a na ktorom má byť odtlačok spodnej polovice krídla, ktorá sa prehla smerom dozadu.
“V tej šedej oblasti sa spodná časť zadného krídla odierala, tam sa pohla a ohýbala. Z každej z posledných veľkých cien máme niekoľko záberov, na ktorých môžete vidieť, že sa to deje. A to nám robilo starosti,” vysvetlil Horner.
Vedenie Red Bullu vraj odteraz bude spávať o čosi pokojnejšie. Vypovedá o tom aj Helmut Marko. “Mercedes v priebehu tréningov spomalil, a to kvôli tomu, že použili krídlo, ktoré už nie je flexibilné. A ich maximálka bola zrazu na normálnych hodnotách. Očakávam, že ho už ani nepoužijú, keďže FIA má nástroje, ako to skontrolovať. Neviem si predstaviť, že by podstúpili to riziko.”
V Saudskej Arábii uvidíme, či si Red Bull konečne presadil svoje, alebo “naháňa duchov”, ako to pomenoval Toto Wolff. Mercedes totižto v Katare mohol prísť o svoju rýchlostnú výhodu na rovinkách z iného dôvodu. Napríklad preto, že nasadil starú pohonnú jednotku…