V Alpine tŕpli do poslednej zákruty, Budkowski brzdil oslavy mechanikov
Fernando Alonso sa napokon úspešne udržal na pódiovej tretej priečke, no v záverečných kolách pretekov nebolo inžinierom na boxovom múriku Alpinu všetko jedno. Marcin Budkowski priznal, že ani pár zákrut pred koncom nechcel začať oslavovať a mechanikom odkazoval, aby ešte so šampanským vyčkali.
V Alpine veruže mali veľmi dobrý dôvod tŕpnuť. Po defektoch Valtteriho Bottasa, Landa Norrisa, Georgea Russella a Nicholasa Latifiho bol “na rane” práve Fernando Alonso. Španiel sa totižto pokúsil o jednozastávkovú stratégiu, čo znamenalo, že na tvrdej zmesi musel zvládnuť 44 kôl. Bottasovi pritom pneumatika buchla po 33, Norrisovi dokonca po 24 kolách.
Francúzsky tím preto volil opatrný prístup, no všetko sa zmenilo vo chvíli, keď sa v boxoch objavil Sergio Pérez. Alonsovi totižto opäť svitla nádej na pódium a bol ochotný preň spraviť maximum. Avšak tým, že viac zaťažil ľavú prednú pneumatiku, riskoval defekt.
“Naozaj všetci pracovali tvrdo na tom, aby nám pneumatiky vydržali až do posledného kola, bolo to stresujúce,” hovoril po pretekoch azda aj trochu spotený Marcin Budkowski, výkonný riaditeľ Alpine. “Vedeli sme, že ak zastavíme, tak nič nezískame.”
“V poslednom kole som zbadal, ako všetci mechanici začali skákať na štartovom rošte, a ja im hovorím nie, nie, nie, ešte nám zostáva niekoľko zákrut! Úprimne, bola to otázka pár zákrut, či to zvládneme alebo nie,” vydýchol si Budkowski, ktorý by mal vystískať aj riaditeľa pretekov za to, že spustil fázu virtuálneho bezpečnostného vozidla.
Zostávalo len modliť sa, a samozrejme, v rámci možnosti šetriť gumy. “Už pomerne skoro sme začali manažovať pneumatiky, ale rozumeli sme aj tomu, že kľúčové je vyhýbať sa obrubníkom. Našim jazdcom sme dali pokyn vyhýbať sa im.”
Alpine totižto v porovnaní s pôvodným plánom natiahol svoj druhý stint, keď reagoval na zastávky súperov. Riziko defektu bolo preto stále prítomné, no v tíme sa nebáli úplného vypadnutia z pretekov. “Nerobili sme si starosti z pohľadu bezpečnosti. Ak dostanete defekt prednej pneumatiky, tak prídete o výkon prednej nápravy a šmýkate sa.”
“Zadná pneumatika je v tomto iná. Ak prídete o zadnú pneumatiku, môžete sa roztočiť a vyletieť z trate,” podotýka Budkowski, ktorého slová nútia pripomenúť si defekt Maxa Verstappena z Azerbajdžanu. “My sme boli presvedčení, že nikoho nevystavujeme riziku. Riziku sme však vystavovali naše preteky a body.”
Vďaka tretiemu a piatemu miestu, a tiež faktu, že AlphaTauri nedokázala bodovať, si Alpine prakticky vybojoval piate miesto v konštruktérskom šampionáte. Ak s tým ešte budú chcieť Gasly s Cunodom niečo spraviť, budú musieť nájsť o 26 bodov viac ako modré monoposty.