logo F1online.sk

Montoya: Max vedel, že na kolízii zarobí. Ani sa nepokúsil zatočiť

Lewis Hamilton a Max Verstappen
© Pirelli
Milan Kubala
Milan Kubala19. 11. 2021

Boj o titul sa nám vyhrocuje a ašpiranti na majstrovskú korunu pri súbojoch začínajú kalkulovať. Aspoň podľa Juana Pabla Montoyu sme také čosi mohli vidieť v Brazílii počas súboja Maxa Verstappena a Lewisa Hamiltona. Prvý menovaný vraj ani nechcel zatočiť uvedomujúc si, že ak dôjde ku kolízii, zahrá to do karát práve jemu.

Max Verstappen vysvetlil svoj výlet mimo trať v štvrtej zákrute tým, že mu odchádzali pneumatiky. Keďže si uvedomil, v akom sú stave, a k tomu už beztak posunul brzdný bod, nechcel riskovať, že by sa roztočil v snahe zvládnuť zákrutu a zostať v limitoch trate.

Juan Pablo Montoya má iný názor. Verstappen vraj pri súboji rátal s tým, že ak obaja vypadnú, v šampionáte mu zostane 21-bodový náskok a Lewis Hamilton bude mať o jednu veľkú cenu menej na to, aby ho dostihol.

“Môj úprimný názor je, že Max sa na to podľa mňa pozeral takto: Ak sa zrazia, on bodovo získa,” analyzuje Juan Pablo Montoya v podcaste Willa Buxtona. “Pokiaľ Lewis neskončí pred ním, tak on bude v šampionáte v lepšej situácii.”

Bývalý pretekár Williamsu a McLarenu následne rozobral celý manéver. “Lewis bol po jeho boku a v brzdnej zóne sa dostal pred neho. Nie je možné, aby [Verstappen] zvládol tú zákrutu po tom, ako neskoro zabrzdil. Podľa mňa nemal veľmi v úmysle zvládnuť tú zákrutu. Proti Maxovi nemám nič. V skutočnosti mám Maxa a Red Bull rád. Odviedli úžasnú robotu, že sa pustili do bitky s Mercedesom, no myslím si, že ich prekvapilo, aký je Mercedes dobrý.”

Montoyovi sa tiež nezdá nekonzistentnosť komisárov, ktorí v Rakúsku podobný manéver potrestali, dokonca dvakrát. Päťsekundové penalizácie dostali Lando Norris aj Sergio Pérez. Max Verstappen však vyviazol bez trestu.

“Keď v Rakúsku dvaja jazdci šli bok po boku a tomu na vonkajšku nebol ponechaný dostatok miesta, bol chlapík na vnútrajšku penalizovaný, pretože tam bol štrk. A tu ho kompletne vytlačil z trate, ako to zdôvodníte?” hľadá odpovede Montoya. “Prečo to Maxovi prechádza a niektorým iným nie? Pozerajú sa na pravidlá pri všetkých rovnako? Alebo s Maxom jednajú inak, pretože je mladší alebo čo? Dám do pléna ďalšie meno. Ak by to spravil Mazepin, bol by potrestaný?”

A hoci prakticky všetko, čo doposiaľ Montoya povedal na margo Verstappena, vyznelo negatívne, napokon zhodnotil, že Holanďan spravil dobre, keď sa snažil ubrániť si pozíciu lídra proti Lewisovi Hamiltonovi. Ešte väčšiu pochvalu si však zaslúži Hamilton, ktorý sa vyvaroval ďalšej katastrofe.

“Keď som to spravil ja, dostal som sa za to do problémov!” vyhlásil Montoya. “Spravil Max správnu vec, že sa bránil? Áno. Max spravil správnu vec, keď si bránil svoju pozíciu. Mal na výber buď duel, alebo ho nechať vyhrať preteky, a nakoniec tie preteky aj tak vyhral.”

“Bol však v pozícii, aby mohol ísť tak hlboko do brzdnej zóny? Myslím, že očakával Lewisovo zatočenie. V najhoršom prípade by Lewis nedokončil preteky a on by ich dokončil, pretože Lewis bol na vonkajšku. Lewis toho teda mohol stratiť viac.”

“Myslím, že Lewis bol veľmi rozumný, že sa ani nepokúšal zatočiť, pretože Max šiel do kolízie. Bola to tak trochu odplata za Silverstone. Áno, je to pomalšia zákruta, ale precedens bol v podstate o tom istom. Netrafil apex. Pozrite sa, pod akú kritiku sa dostal Lewis za nehodu v Silverstone, vo veľmi rýchlej zákrute, pretože netrafil apex. Max sa však ani len nepokúsil zvládnuť tú zákrutu,” podotkol na záver.

Súvisiace články