logo F1online.sk

Prost o Alonsovi: Jeho motivácia je silnejšia ako Vettelova a Bottasova

Fernando Alonso
© Twitter/Fernando Alonso
Milan Kubala
Milan Kubala12. 7. 2020

V stredu sme sa oficiálne dozvedeli, že od budúcej sezóny sa do Formuly 1 vráti Fernando Alonso. Vybojoval si miesto v Renaulte, s ktorým rokovali aj Sebastian Vettel a Valtteri Bottas, no spomínaní dvaja jazdci nakoniec ostali na ocot. Prečo sa Renault rozhodol práve pre Alonsa? Podľa Alaina Prosta šlo hlavne o jeho motiváciu.

“Rozhodovalo sa o troch skvelých pilotoch: Fernandovi Alonsovi, Sebastianovi Vettelovi a Valtterim Bottasovi,” vysvetlil štvornásobný majster sveta Alain Prost. Ako poradca Renaultu, ktorý sa stále aktívne pohybuje vo Formule 1, o všetkom vedel a aj jednotlivých pilotov dobre pozná.

A preto mal v prípade Vettela s Bottasom výhrady: “Pri Sebastianovi nebola jeho motivácia taká evidentná. A ťažko ju bolo vidieť aj pri Valtterim, ktorý sedí v najlepšom aute,” pokračuje Profesor. Presunúť sa z dominantného Mercedesu do stredu poľa by nenadchlo nikoho. A Bottas by do toho určite nešiel úplne dobrovoľne, najskôr by ho niekto musel z Mercedesu vyhnať. “Chceli sme niekoho, kto nás nebude vnímať len ako náhradu, ale takého človeka, ktorý bude maximálne motivovaný ísť do tohto projektu.”

Ako sa ukázalo, takým pilotom je Fernando Alonso. Motivácia mu určite nechýba, no hrozba číha inde. Alonsove notoricky známe vyhlásenia a frustrácia, keď mu jeho tím neponúkne dostatočne dobrú podporu, môžu pokaziť atmosféru aj v Renaulte.

“O tejto veci som sa ním bavil,” prezradil Prost. “Ak mám byť úprimný, je to riziko, ale on o ňom hovorí otvorene. Tvrdí, že sa dosť zmenil, a že počas prestávky vyzrel. Svojím spôsobom vie, že už nemá právo v tomto smere sklamať.”

Fernando Alonso už budúci rok oslávi štyridsiatku, teda je otázne, ako dlho dokáže ťahať projekt Renaultu. Nie je toto manželstvo skôr manželstvom z rozumu? Renault na tom finančne nie je až tak dobre a Alonsovi istotne nebudú chýbať silní sponzori…

“Rozhodnúť sa len kvôli marketingu by bola chyba, ale tímy v F1 musia znížiť svoje náklady. Je normálne, že je prítomný aj tento marketingový aspekt, ale nebol to hlavný dôvod,” ozrejmil Prost.