logo F1online.sk

Môžu hrbole v Austine spôsobiť poruchu? Je to úplne na hrane, hovorí Ocon

Esteban Ocon
© Alpine
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík26. 10. 2021

Už je to tretí rok, čo Circuit of the Americas bojuje s hrboľatým asfaltom. Od MotoGP dostali promotéri dokonca ultimátum, že ak problémy nevyriešia, najvyššiu motocyklovú kategóriu v Texase neuvidia. Sťažovali sa aj piloti Formuly 1, pre ich stroje by hrboľatý povrch nemal byť taký veľký problém ako pre motorky, no sťažnosti prišli aj z tejto strany.

Jazdci vo všeobecnosti s hrboľatým povrchom problém nemali. Tvrdili, že okruhu aspoň dávajú charakter. No čo ich monoposty? Z pretekov pre poruchu zavesenia odstúpil Pierre Gasly, kvôli „mechanickému problému v zadnej časti auta“ odstúpil Esteban Ocon a kvôli „náhlemu poškodeniu zadného krídla“ aj Fernando Alonso.

„Je to na hranici toho, čo je ešte bezpečné z pohľadu spoľahlivosti monopostov,“ okomentoval hrbole v Austine Esteban Ocon. „Ak sa sem vrátime o rok a posunie sa to o ďalší krok k horšiemu, tak autá podľa mňa začnú mať problémy.“

„Ak idete pomaly, nie je to problém. Akonáhle však jazdíte rýchlo, podlaha začína dostávať veľké rany, takisto zavesenie a inžinierom sa rozblikajú červené kontrolky signalizujúce vysoké zaťaženie monopostov. To samozrejme nie je nič, čo by sme chceli vidieť. Myslím si teda, že pred budúcou sezónou treba na okruhu zapracovať,“ dodal Ocon.

Toho nepriamo podporil aj ďalší z vypadnuvších, Pierre Gasly: „Neviem povedať, či to bolo kvôli nerovnostiam alebo problém nastal na našej strane. Došlo k poruche zavesenia, ktoré sa z kola na kolo zhoršovalo až nakoniec zlyhalo úplne. Tieto hrbole sú pre autá dosť agresívne.“

Nakoniec sa na túto tému vyjadril aj šéf Haasu Günther Steiner, ktorého monoposty zvládli celú dĺžku pretekov. „Nepovedal by som, že jazdci sa sťažovali, ale povedali, že tie hrbole sú na hranici toho, čo je akceptovateľné. Nepadla však otázka o tom, či to predstavuje riziko pre spoľahlivosť alebo zavesenie monopostov,“ povedal Tirolčan.

Súvisiace články