logo F1online.sk

Wolff: Odchod Cowella nemá s našimi problémami nič spoločné

Lewis Hamilton, Toto Wolff, Andy Cowell
© Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík26. 10. 2021

Dlhé roky bezkonkurenčné motory z Brixworthu majú nečakané ťažkosti. Valtteri Bottas nasadil v tejto sezóne už šesť spaľovacích motorov, penalizovaný za nasadenie vyššieho počtu komponentov (a možno nie naposledy) bol už aj Lewis Hamilton. Objavili sa preto špekulácie, či to nemôže súvisieť s odchodom kľúčových ľudí z motorového oddelenia Mercedesu. Toto Wolff to však odmieta.

Pre Mercedes možno nepredstavujú problém ani tak samotné penalizácie, keďže za danej situácie by výmena spaľovacieho motora stála Lewisa Hamiltona na štarte „len“ päť miest. Omnoho strašidelnejšie by bolo kvôli poruche preteky nedokončiť.

Toto je bezpochyby najväčší problém s pohonnými jednotkami, ktorý od počiatku hybridnej éry trápi Mercedes. Okamžite sa núka otázka, či to nemôže mať niečo spoločné aj s odchodom niektorých kľúčových mozgov z Mercedes High Performance Powertrains v Brixworthe, vrátane šéfa Andyho Cowella. Začiatkom tohto roka odišiel aj Ben Hodgkinson, ktorý je momentálne vo výpovednej lehote a čaká naňho miesto šéfa konkurenčného Red Bull Powertrains.

„Silnou stránkou našej organizácie je jej hĺbka,“ prehlásil v Austine boss Mercedesu Toto Wolff. „Andy je nepochybne výnimočná osobnosť, ktorá vo svojej dobe prispela Mercedesu mierou vrchovatou. Takou osobnosťou je však aj Hywel (Hywel Thomas je nástupcom Cowella na poste šéfa MHPP, pozn. red.) a všetci okolo neho. Mám stopercentnú dôveru v štruktúru, ktorú dnes máme.“

„Vývoj motorov sa nedá uskutočniť z noci na deň. Chce to svoj čas, kedy sa niektoré veci podaria, niektoré pokazia. Andy bol dôležitou súčasťou našich úspechov v minulosti, ale rovnako to platí aj o Hywelovi a všetkých ostatných. Nemyslím si teda, že sa to dá prisúdiť jednému odchádzajúcemu členovi organizácie,“ dodal Wolff.

Ten síce odmietol, že problémy Mercedesu majú niečo spoločné s odchodom Cowella, pripustil však, že v Brixworthe to teraz nemajú jednoduché.

„Máme problém so spoľahlivosťou, to je podľa mňa vidieť. Museli sme nasadiť už šiesty motor a neurobili sme to dobrovoľne,“ hovorí Wolff.

„Snažíme sa tieto problémy vyriešiť, no ešte sme im úplne neporozumeli. Myslím, že teraz sme k tomu už o krok bližšie. Snažíme sa za každú cenu splniť naše záväzky voči našim zákazníckym tímom, a to nie je nič zanedbateľné,“ dodal Wolff.