logo F1online.sk

Horner: Problémy Mercedesu so spoľahlivosťou sú neobvyklé

Christian Horner
© Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík23. 10. 2021

Mercedes musel v tejto sezóne využiť všetky svoje technologické znalosti. Napriek skutočnosti, že tvrdo pracuje na vývoji budúcoročného monopostu, priniesol aj na ten tohtoročný niekoľko zaujímavých inovácií. Čo však bolo pre pánov z Brackley a Brixworthu nepekným prekvapeným, je spoľahlivosť ich kedysi bezkonkurenčných pohonných jednotiek.

Mercedes je úplným vládcom hybridnej éry. Od roku 2014 tento tím nespoznal premožiteľa a základným stavebným kameňom tohto úspechu boli jeho motory. Mercedes pochopiteľne mal náskok na všetkých úrovniach, ale ich pohonné jednotky predstavovali akýsi symbol nadvlády nad Formulou 1. V tomto roku sa však objavili nečakané problémy so spoľahlivosťou. Valtteri Bottas nasadil v Austine už šiesty spaľovací motor v tejto sezóne. V Turecku absolvoval trest aj Lewis Hamilton, nemusel byť pritom jeho posledný v tejto sezóne.

„Spoľahlivosť by mohla byť rozhodujúcim faktorom. Veď vašou základnou úlohou je preteky dokončiť,“ povedal boss Red Bullu Christian Horner. „Určite zvažujú mieru rizika na jednej strane a celkový zisk bodov na druhej. Pre Mercedes je to však niečo neobvyklé, pretože posledných šesť alebo sedem rokov bola ich spoľahlivosť meradlom pre celú Formulu 1. Je teda dosť nezvyčajné, že sa odrazu ocitli v takejto situácii.“

„Myslím si, že sme na Mercedes tvrdo zatlačili. Dali sme do toho všetko a takmer v každých pretekoch sa nám podarilo znepríjemniť im život,“ hovorí Horner.

„Keď uvážite, akí dominantní boli v posledných siedmich rokoch a že tohtoročné auto je z veľkej časti prenesené z minulého roka, kedy boli zrejme najdominantnejší, svedčí to niečo o schopnostiach Red Bullu. Aj šesť veľkých cien pred koncom sa im dokážeme postaviť,“ dodal Horner.

Tento problém sa pochopiteľne týka aj zákazníkov Mercedesu. V Texase odštartujú z chvosta poľa George Russell a Sebastian Vettel. Ich tímoví kolegovia by sa mohli pridať v Mexiku.

Penalizácie musel akceptovať aj Red Bull. Tie však boli zapríčinené skôr vonkajšími faktormi než problémami so spoľahlivosťou. Verstappen prišiel o jeden motor pri nehode v Silverstone, Pérez v Budapešti.

„Dúfame, že to do konca roka zvládneme s motormi, ktoré máme k dispozícii,“ povedal Horner. „Je to však len náš predpoklad a naše prianie. Situácia sa môže veľmi rýchlo zmeniť, takže nikdy nehovor nikdy. Cítime však, že sme sa vďaka penalizácii v Soči dostali do dobrej pozície.“