logo F1online.sk

Wolff o šprintoch: Z komerčného hľadiska hovorí logika v ich prospech

Toto Wolff, James Vowles a Andrew Shovlin
© Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík18. 10. 2021

Formula 1 začala tento rok skúšať nový formát súťažného víkendu. Na troch veľkých cenách otestovala tzv. kvalifikačný šprint. Ten mal očividne úspech, keďže ho uvidíme aj o rok. Hovorilo sa, že v budúcom roku ich uvidíme celkovo osem, potom toto číslo kleslo na šesť. Zatiaľ teda nevieme, kde sa uskutočnia ani koľko ich bude, ale určite ich uvidíme. Ako hovorí šéf Mercedesu Toto Wolff, komerčná logika hovorí určite v prospech šprintov.

„Stefano Domenicali o tom z komerčného hľadiska bude vedieť najviac. On je na to expert,“ povedal Wolff.

„Z komerčného hľadiska však hovorí logika v prospech šprintov a tiež, že by ich malo byť viac. Vytvára ďalšiu zaujímavú časť víkendu – jednu v piatok, jednu v sobotu a jednu v nedeľu. Takže to viem pochopiť.“

„Myslím si však, že ak bude šprintov viac, potrebujeme vylepšiť celkový formát víkendu. Koľko bodov by sa malo udeľovať? Pokračovať v súčasnom 3-2-1 alebo odmeniť najlepšiu desiatku bez toho, aby sme podhodnotili výsledky pretekov? Hranica je tenká, ale musíte nájsť ten správny balans,“ dodal Wolff.

Šprinty vyvolali zmiešané reakcie. Formula 1 to pochopiteľne komunikuje ako obrovský úspech, ktorý aj fanúšikovia privítali s veľkým nadšením. Realita je však o čosi krutejšia. Ani medzi jazdcami nepanuje zhoda. Ako však hovorí Wolff, z komerčného hľadiska to bol určite úspech. Každý promotér veľkej ceny by bol určite rád, keby si Liberty Media vybrala práve jeho podujatie pre uskutočnenie šprintovej kvalifikácie.

„Ak Stefano hovorí, že to priťahuje viac divákov a je možné to speňažiť, mali by sme mu dôverovať. Aj keď starý tradicionalista vo mne hovorí, že chce mať preteky v nedeľu o druhej alebo tretej hodine, možno musí akceptovať fakt, že potrebujeme úpravu formátu a zavedenie šprintových pretekov,“ povedal Wolff.