Prečo sú súčasné monoposty F1 dlhšie ako Maybach?
V 44. epizóde F1online podcastu sme sa venovali otázkam „Prečo sú súčasné monoposty F1 také dlhé?“ a „Nedali by sa skrátiť, aby pôsobili živšie a čipernejšie?“ Vypátrali sme pre vás viacero zaujímavých informácií.
Venovali sme sa aj týmto témam:
je predpísaná celková dĺžka auta alebo dĺžka niektorých jeho súčastí?
aký dlhý je rázvor súčasných monopostov?
o koľko kratšie bolo Ferrari F2000? (+grafika)
superkrátke Ferrari 312T z roku 1975 s motorom V12
dlhšie autá, problém s prejazdom monackou vlásenkou a autobusové úvahy
Charles Leclerc a jeho spôsob prejazdu monackou vlásenkou
monoposty F1 sú dlhšie ako Maybach, Audi A8 L i Ford F150
prečo majú aerodynamici tendenciu naťahovať autá a v čom to pomáha?
má predĺženie áut výrazný vplyv na ich hmotnosť?
koľko merajú povinné predné a zadné nárazové štruktúry?
koľko meria monokok/kokpit, palivová nádrž, motorová časť a zadný priestor pre prevodovku?
kde vieme nejaké centimetre skresať a na koľko by sme auto vedeli skrátiť?
dĺžka rázvoru bude od roku 2022 pravidlami prvýkrát obmedzená. Na koľko?
Hlavným partnerom podcastu je eshop s formulovými suvenírmi formulastore.sk.