Prečo bol Verstappen v druhom stinte taký pomalý?
Max Verstappen vstupoval do Veľkej ceny Ruska z posledného miesta a k pretekom pristúpil s imperatívom minimalizovania škôd. Prvý stint bol v poriadku, ale v tom druhom sa odrazu niečo stalo, stratil pozíciu voči Fernandovi Alonsovi a začal sa trápiť. Na rozdiel od väčšiny ostatných jazdcov mal mediumky, ale to nevyzeralo byť ako horšia voľba. V čom teda toto trápenie spočívalo?
„Na prvú zastávku som prišiel pomerne skoro, ale musel som,“ vysvetľoval Verstappen. „Po mnohých bojoch boli moje pneumatiky na konci životnosti a to isté platilo aj o mnohých ďalších autách. Ľavá predná bola hotová a keď sa na to pozriem spätne, možno by bolo lepšie štartovať na mediumkách. Na druhej strane som si však nemyslel, že tvrdé gumy stratia výkon tak skoro.“
„Pneumatiky dostali zabrať, pretože po štarte z konca poľa som musel predstihnúť mnoho pomalších áut. Gumy som preťažil a bolo hotovo,“ pokračoval Holanďan, v ktorého prípade však neprichádzala do úvahy dvojzastávková stratégia. Tá by bola omnoho pomalšia: „Mal som teda veľmi obmedzené možnosti.“
Druhý stint priniesol značné problémy. „Začali sa mu drobiť predné sady,“ prezradil šéf Red Bullu Racing Christian Horner. „Túto fázu sme spozorovali aj pri iných autách. Celkovo išlo o to, že veľmi málo kôl odjazdil v čistom vzduchu, ale keď ho v prvom stinte dostal k dispozícii, bol ozaj rýchly.“
„Na tomto okruhu je to tak, že keď jazdíte za iným autom, výrazne na to doplácate – ide hlavne o dlhú tretiu zákrutu, ktorá pneumatikám potom uberie energiu. Neskôr sa však výkon sčasti vráti a videli sme to aj na tom, že sa opäť doťahoval na Alonsa,“ vysvetlil Horner, ktorý sa už-už zmieroval so siedmym miestom, ale následne prišiel dážď. „Prišiel presne v správny okamih,“ usmial sa Christian Horner.
Max Verstappen sa tak zbavil ojazdených mediumiek a dostal intermediálky, na ktoré prezul včas a cieľom prešiel ako druhý. Minimalizovanie škôd sa teda vydarilo.
- Značky
- Max Verstappen
- Red Bull