Horner čaká vyrovnaný koniec roka, polovica tratí má vyhovovať jednému tímu
Víťazstvo Lewisa Hamiltona a druhé miesto Maxa Verstappena spôsobilo v šampionáte takmer patovú situáciu, keď pilotov na čele delia iba dva majstrovské body. Podľa Christiana Hornera to bude v podobnom duchu pokračovať až do konca roka a možno sa bude rozhodovať až na poslednej veľkej cene. Hovorí totiž, že polovica pretekov by mala sedieť jednému, a polovica tomu druhému tímu.
Red Bull si musel pri pohľade na výsledkovú listinu z Ruska poriadne vydýchnuť. Max Verstappen stratil na Lewisa Hamiltona len sedem bodov napriek tomu, že nasadil nové motorové komponenty a štartoval až z poslednej priečky. Ako sám povedal, aj keby nenasadil novú pohonnú jednotku, tak na lepšom ako druhom mieste by pravdepodobne neskončil; Soči je totižto jasnou baštou strieborných šípov. Taká minimalizácia škôd sa len tak nevidí.
Teraz to už z pohľadu Red Bullu začína vyzerať lepšie. “Už nás nečakajú žiadne okruhy ako Monza alebo Soči, kde by mal Mercedes navrch. Vlani síce vyhrali v Turecku, ale v Austine sme boli aj my silní,” vyratúva okruhy, kde by mal mať miernu výhodu Mercedes, Christian Horner.
“Avšak potom sme my vždy silnejší vo vyššej nadmorskej výške v Mexiku a Brazílii,” pokračuje šéf Red Bullu. “O Katare a Saudskej Arábii si nie sme istí, nuž a potom príde Abú Zabí. Povedal by som, že zvyšné trate sa rozdelia 50 na 50.”
Red Bull by mal mať v rukáve predsa len jedného žolíka, hoci momentálne netuší, či ho tam skutočne má. Tým žolíkom by bola buď penalizácia pre Lewisa Hamiltona za výmenu motorových komponentov, alebo v horšom prípade pre Mercedes dokonca zlyhanie pohonnej jednotky.
Na základe toho, že sme videli početné výmeny pohonných jednotiek v tábore Mercedesu, Horner očakáva, že ich bude musieť nasledovať aj Lewis Hamilton. “My nie sme zasvätení do týchto informácií, ale očakával by som, že keď sme videli toľko výmien motorov Mercedes v ich sesterských autách a zákazníckych tímoch, tak je tu potenciál na nejakú penalizáciu. Samozrejme, na to sa nemôžeme spoliehať.”
A po problémoch Valtteriho Bottasa budú musieť byť v Mercedese ešte o čosi opatrnejší. Fínova pohonná jednotka v piatkových tréningoch zaznamenala technický problém. Znepokojujúce je na tom to, že šlo o nový kus z Monzy.
“Nepoznám dôvody, prečo ju vymenili. Pred pretekmi uviedli, že to bolo strategické,” dodáva Horner, podľa ktorého sa však slovo “strategické” nedá vysvetliť tým, že by mal Bottas za každú cenu brzdiť Maxa Verstappena. “Myslím si, že Valtteri bol k Maxovi férový, keď bojovali koleso na koleso. Nestratil žiaden čas, keď ho predbiehal, a pre tie preteky to bol dôležitý manéver. Samozrejme, oni majú tiež problémy ako všetci ostatní. My sa však koncentrujeme na tie svoje, nie na tie Mercedesu.”