logo F1online.sk

Red Bull vraj pitstop zbabral kvôli nedávnej zmene pravidiel

Max Verstappen
© Red Bull Content Pool
Ladislav Király
Ladislav Király17. 9. 2021

Medzinárodná automobilová federácia (FIA) ešte v závere júna oznámila, že prijala kroky zamerané na spomalenie zastávok v boxoch. Chcela nimi odstrániť určitý element automatizácie, ktorý podľa nej nebol dobrý.

V Red Bulle mali pocit, že táto novinka je namierená práve proti nim a FIA chce zastaviť ich superrýchle pitstopy. Nuž a zbabraná talianska zastávka Maxa Verstappena má byť dôsledkom prijatých zmien. Už po pretekoch povedal, že išlo o „nezvyčajný problém“, ktorý treba prešetriť a teraz pridal ďalšie vysvetlenia.

„Pri našom pitstope sa vyskytla zriedkavá ľudská chyba, ktorá bola dôsledkom novej technickej direktívy,“ uviedol Horner vo svojom pravidelnom stĺpčeku. „Je to niečo, z čoho sa potrebujeme poučiť. Nuž a táto pomalá zastávka vrátila Maxa na trať inde, ako tam, kde pôvodne mal byť.“

„Mercedes k situácii takisto prispel, keďže zaváhal pri vlastnej zastávke Hamiltona, vďaka čomu sa jazdci na trať vrátili hlava pri hlave. Obaja pretekári vedeli, že potrebujú byť vpredu – na danom okruhu sa totiž predbieha ťažko. Max chcel využiť svoj rozbeh a Lewis zasa veľmi túžil po získaní pozície k dobru.“

Zrodila sa tak kolízia a komisári uznali vinným Verstappena; Holanďan tak na štarte blížiacej sa Veľkej ceny Ruska príde o tri priečky. „Ja som naďalej presvedčený o tom istom: obaja zohrali svoju rolu a ťažko presunúť väčšiu časť viny na jednu stranu ako na druhú.“

„Ak chcela FIA niečo spraviť, mohla dať rovnaký trest obom jazdcom. Usúdili, že vina bola viac na Maxovej strane a keďže preteky nedokončil, jediným dôsledkom môže byť strata pozícií na štartovom rošte ďalšieho podujatia. Akceptujeme to.“

V Soči to podľa neho nebude až taký hendikep. K prvému brzdnému bodu je to ďaleko a bude sa dať získať dosť k dobru – dá sa tam dobre uchytiť do vzduchového vaku.

„Pozeral som si minulé výsledky VC Ruska a v roku 2018 sa Max dostal z posledného miesta na prvé ešte predtým, ako potreboval absolvovať zastávku v boxoch. V minulom roku sme tam skončili na druhom mieste, ale je to okruh, na ktorom sme ešte nevyhrali. Dominoval tam Mercedes.“

„Už predtým som si Monzu a Soči vnútorne označil ako okruhy Mercedesu, takže to bude ťažké. Bude to výzva,“ dodal Christian Horner.