logo F1online.sk

Red Bull zaujali problémy Mercedesu. Hamiltonovi dochádzala šťava

Valtteri Bottas pred Maxom Verstappenom
© Pirelli Motorsport
Milan Kubala
Milan Kubala11. 9. 2021

Keď sa Lewis Hamilton po štarte prepadol, očakávali sme, že sa relatívne rýchlo dokáže dostať späť dopredu. Nestalo sa. Brit si celý šprint nedokázal poradiť s Landom Norrisom na McLarene. Podľa Christiana Hornera za to mohol fakt, že strieborným šípom na koncoch roviniek dochádzala energia v batériách a elektrická časť sa prepínala do režimu rekuperácie.

Valtteri Bottas vpredu nezaznamenal žiadne vážnejšie problémy, no Lewis Hamilton potreboval vo svojom aute nájsť viac výkonu. Na rozdiel od Fína mu totižto nestačilo udržať si svoju pozíciu, musel predbehnúť Daniela Ricciarda a Landa Norrisa. A to si mohol vydýchnuť, že nemusel súperiť ešte aj s Pierrom Gaslym.

Vzhľadom na to, aké boli Mercedesy v piatok rýchle, to bolo prekvapením. Aj Red Bull tento vývoj veľmi zaujal. Ukázalo sa totiž, že na koncoch roviniek, teda vo chvíli, keď sa mal Hamilton dotiahnuť na Landa Norrisa a predbehnúť ho, prišiel o 160 koní z elektrickej časti.

“Keď jazdili udržateľne, tak veľa rekuperovali energiu,” vysvetľoval Christian Horner pre Sky Sports. Na koncoch roviniek teda Hamilton nemohol využívať energiu z batérie. Pohonná jednotka sa prepla do režimu nabíjania.

“Na koncoch roviniek môžete vidieť blikanie červeného svetla. To skrátka ubližuje vašej rýchlosti na rovinkách. Mohli ste vidieť, že Lewis sa dostal do pol sekundy za Norrisa, po čom obyčajne nasleduje predbiehací manéver, ale on skrátka na konci rovinky prišiel o rýchlosť,” poukázal na dôležitú slabinu Mercedesu.

V kvalifikácii takéto problémy Mercedes nemal, pretože v nej sa energia manažuje inak. Vo výjazdovom kole sa piloti snažia dobiť batériu až “po okraj”, a v ostrom kole ju celú míňajú, nedobíjajú. V pretekoch je však potrebné dobíjať ju priebežne a taktiež ju priebežne využívať. Mercedes bude musieť v nedeľu v niektorých fázach viac dobíjať a svoj útok si pripraviť tak, aby boli batérie plné. Tu však hrozí, že medzitým príde o DRS.

Z pohľadu Red Bullu je to veľmi dobré, keďže v prípadnom súboji s Maxom Verstappenom to Hamilton nebude mať také ľahké, ako sa ešte pred šprintom mohlo zdať. “To sú dobré správy, ak sa zajtra udržíme vpredu. Znamená to, že na koncoch roviniek nebudú môcť útočiť príliš úderne, kvôli tomuto dobíjaniu,” poznamenal Horner.

Šéf Red Bullu napokon vyjadril spokojnosť aj so samotnou rýchlosťou monopostov RB16B. Samozrejme, tou pretekovou. “Myslím si, že na jedno kolo boli rozhodne rýchlejší ako my. Je tu niekoľko zákrut, v ktorých sa trápime, ale v rámci celého kola dokážeme dať dokopy slušný čas.”

“Max dokázal v špinavom vzduchu jazdiť rovnako rýchlo ako Valtteri, zatiaľ čo obaja sa vzďaľovali zvyšku poľa. Samozrejme, v takýchto pretekoch nechcete príliš riskovať. Sme vďační za to, že si odnášame tieto body a zajtra začíname vpredu,” dopovedal Horner.

Súvisiace články