Šprintový ťahák Niké: Red Bull dúfa, že mu pomôže pozícia na štarte | Magazín F1 - F1online.sk

Šprintový ťahák Niké: Red Bull dúfa, že mu pomôže pozícia na štarte

Max Verstappen s DRS
zdroj: Red Bull Content Pool

Mercedes vstupuje do šprintovej kvalifikácie ako jasný kandidát na víťazstvo. Po piatkových jazdách sa ani niet čomu čudovať; Red Bull to skúšal s väčším i menším prítlakom, no na súperov sa nedokázal dotiahnuť. Červení býci nemajú veľkú dôveru ani vo svoje pretekové tempo, najväčšiu šancu vidia na štarte.

Odhliadnuc od času Lewisa Hamiltona, Bottasovo kolo 1:19,555 bolo ako z inej ligy. Na fínskeho jazdca v záverečnej časti kvalifikácie stíhal len Hamilton, ktorému na prvenstvo chýbalo 96 tisíc sekundy. Max Verstappen stratil až štyri desatiny a obsadil len tretiu priečku.

https://pbs.twimg.com/media/E-8JS4FX0C8Nq3A?format=jpg&name=medium

Mercedesy preto vstupujú do sobotňajšej časti programu ako favoriti. Je pravda, že tempo v kvalifikácii sa niektorým tímom nedarí pretaviť aj do toho pretekového, no to by sa strieborným šípom nemalo stať.

Na brzdách sú silní, na rovinkách rýchli, čo je v Monze alfa a omega. V prvom tréningu bol Valtteri Bottas najrýchlejší zo všetkých, keď dosiahol až 347 km/h, pričom Hamiltonova maximálka sa vyšplhala na 340 km/h. To sú hodnoty, na ktoré ani Max Verstappen a ani Sergio Pérez nenašli odpoveď, hoci okresali prítlak a tým pádom i odpor všade, kde sa dalo.

A rýchlosť nenašli ani v kvalifikácii. V Red Bulle si uvedomili, že Mercedes je na koni, a s tým bolo treba niečo urobiť. Preto Max Verstappen dostal pred kvalifikáciou zadné krídlo, ktoré generovalo viac prítlaku. Jeho maximálka na rovinkách tým pádom utrpela, no zato mal viac sebadôvery v zákrutách. Holanďan kvôli tomu stratil dve desatiny v prvom sektore a zmenšil manko v druhom a treťom. Mercedes i napriek tomu získaval aj v zákrutách, hoci menej ako ráno.

Nuž a v Red Bulle uznávajú, že víkend v Monze bude patriť Mercedesu. Max Verstappen po kvalifikácii vyjadril spokojnosť s tretím miestom, Helmut Marko hovoril o úspešnom, ba dokonca perfektnom limitovaní škôd. “Minulý rok sme strácali sekundu, teraz len štyri desatiny,” radoval sa Helmut Marko.

Zdolať Mercedes preto bude tvrdý oriešok. Red Bull sa nemôže spoľahnúť ani na svojich stratégov, keďže šprint sa pôjde len na sto kilometrov a zastávky v boxoch nie je nutné absolvovať. Na štarte si tímy navyše môžu vybrať zmes pneumatík podľa ľubovôle.

Red Bull sa nádejá, že Verstappenovi pomôže umiestnenie jeho boxu na štarte. “Je dobré, že Bottas získal pole position, pretože Hamilton odštartuje na špinavšej časti štartového roštu,” hľadá pozitíva Marko. “V prvej zákrute to kvôli tomu môže byť zaujímavé.”

https://pbs.twimg.com/media/E-8NdqcWQAATeNL?format=jpg&name=large

A na prvú zákrutu sú istotne zvedaví aj v McLarene, ktorý bude štartovať hneď za Maxom Verstappenom. Marko uznáva, že sa nebude treba pozerať len dopredu, ale aj do spätných zrkadiel. “V prvom kole predstavujú hrozbu. Ak budeme pred nimi aj po ňom, tak Max by mal byť schopný ich udržať za sebou. Sme v dobrej pozícii. V oboch pretekoch môžeme skončiť na pódiu.”

Pred rýchlosťou McLarenu varuje aj Mercedes, ktorý avizuje, že Valtteri Bottas sa v nedeľu po štarte z posledného miesta môže dostať až na štvrtú priečku, no pódium už neznie veľmi reálne. “Musel by predbehnúť oba McLareny, ktoré tu sú pekelne rýchle,” uviedol Andrew Shovlin.

Najväčších kandidátov na pole position tým pádom máme jasných.

Máš svojho favorita na pole position?

Na www.nike.sk ťa čaká bohatá ponuka kurzov. Vieš si z nich vybrať? Tak sa zaregistruj na www.nike.sk, teraz dokonca získaš 20 € bonus na tvoj účet, a ukáž sa!

Možno vás zaujme

Komentáre