logo F1online.skF1online.sk

Binotto sa pri ďalšej kauze hnevá na dvojitý meter zúčastnených

Carlos Sainz pred Charlesom Leclercom
© Scuderia Ferrari Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík9. 9. 2021

Sezóna 2021 je plná tvrdých súbojov i kontroverzií. Niekoľko sa ich odohralo aj na technickom poli, stačí si spomenúť na kauzy flexibilných krídel, tlakov v pneumatikách či zastávok v boxoch. Teraz sa rozbieha ďalšia, ktorá sa pre zmenu týka pohonných jednotiek Mercedesu. Red Bull už v tomto smere podnikol prvé kroky, Ferrari je zatiaľ skôr potichu.

Na rok 2019 a kauzu pohonných jednotiek Ferrari si pamätáme. Minimálne tím z Maranella má túto kontroverziu v živej pamäti, keďže jej dôsledky sa do výsledkov Scuderie odrážajú aj o dva roky neskôr. FIA vtedy celú záležitosť veľmi intenzívne riešila a uzavrela ju radom technických direktív, zavedením ďalšieho merača prietoku paliva a tajnou dohodou s Ferrari, ktoré svoju vinu nikdy nepriznalo.

Medzinárodná automobilová federácia vtedy nijak nepreukázala porušenie pravidiel zo strany Ferrari a vinu nepriznal ani samotný tím. Avšak v dôsledku direktív a nasadenia ďalšieho merača prietoku paliva musel tím svoj motor celkom očividne prebudovať, čo Scuderiu pripravilo o značnú časť jej výkonu. Dôsledky si so sebou Ferrari nesie dodnes.

Mohla by mať najnovšia kauza Mercedesu so „superchladením“ podobný záver (celú problematiku sme obšírne vysvetlili tu)? Nuž, to sa ešte len dozvieme, no šéfa Ferrari Mattiu Binotta na tom hnevá niečo iné.

„Bez toho, aby som sa dotkol témy motora Mercedes, radšej by som spomenul ďalšie dobre známe témy: flexibilné krídla či tlaky v pneumatikách, ktoré si vyžiadali technické direktívy,“ povedal Binotto, ktorého cituje Autosport. „Takéto opatrenia FIA boli nevyhnutné, pretože sa našli takí, ktorí mali odlišný výklad princípov technických predpisov. Presne toto sa stalo aj v roku 2019.“

„Prečo majú dnes všetci taký odlišný prístup? Boli sme vystavení atakom zo strany médií a tiež našich súperov, aj keď teraz je to už záležitosť minulosti.“

„Myslím, že baviť sa tónom, aký sme videli v roku 2019 nie je správne. Je však dôležité podčiarknuť, že čo sa dialo vtedy sa nijak nelíši od aktuálnej situácie. Takéto veci sa vo Formule 1 diali vždy,“ dodal Binotto.

Hlavným „žalobcom“ je v prípade kauzy superchladenia Red Bull, ktorý momentálne čaká na objasnenie situácie zo strany FIA. Hovorilo sa aj o podpore Ferrari, no šéf Scuderie priznal, že jeho tím žiadne ďalšie otázky riadiacemu orgánu nepoložil.

„Nie, nie sme do toho zapojení, minimálne o nič viac než všetky ostatné tímy a ostatní dodávatelia. Snažíme sa pochopiť, čo robia naši súperi, analyzovali sme zábery a preskúmali GPS dáta,“ povedal Binotto. „Mali sme pochybnosti a prediskutovali ich s Red Bullom. Osobne som sa rozprával s Christianom Hornerom, ale ako tím sme FIA žiadne otázky nepoložili.“

Súvisiace články

Diskusia