Grosjean: Kvalifikačný režim Ferrari už nie je tým, čím býval
Ferrari aj oba zákaznícke tímy nemajú za sebou veľmi vydarený víkend. Ich hlavným problémom je podľa všetkého výkon pohonnej jednotky Scuderie, ktorý musel byť priškrtený pravdepodobne potom, čo FIA klepla inžinierom z Maranella po prstoch. O nižšom výkone hovoria nielen vo Ferrari, ale aj v Haase.
Medzinárodná automobilová federácia nainštalovala do útrob monopostov nové senzory. Podľa niektorých teórií totižto Ferrari obchádzalo pravidlá tým, že nedodržiavalo maximálny prietok paliva tým, že manipulovalo s údajmi odosielanými zo senzorov. V kvalifikácii to mohlo priniesť rozhodujúcu výhodu, keďže v nej nie je spotreba taká dôležitá ako v pretekoch, kde majú tímy k dispozícii len obmedzený počet kilogramov pohonných látok. A práve vďaka prekročeniu maximálneho prietoku mohol byť kvalifikačný režim Ferrari taký silný.
Piloti Haasu ešte minulý víkend nechceli na otázky ohľadom motora odpovedať. Romain Grosjean najskôr novinárov odkázal na Ferrari a Kevin Magnussen len sucho skonštatoval, že jeho Haas je na rovinkách príliš pomalý. Francúz v službách amerického tímu sa rozhovoril až po sobote, keď vyhlásil: “Z motora som bol šokovaný. Keď sme zapli kvalifikačný režim, mali sme oveľa menej výkonu ako vlani. Oveľa menej.”
Na rovnakú tému prišlo aj počas štvrtkovej tlačovej konferencie na Veľkú cenu Štajerska. “Zdá sa, že kvalifikačný režim už nie je taký výkonný ako v minulosti. Som si však istý, že všetci tvrdo pracujú na tom, aby našli čo najviac výkonu. Nech vyštartujeme do pretekov z lepšej pozície,” nechal sa počuť Grosjean.
Haas toho nevie ohľadom pohonnej jednotky veľa urobiť. Môže sa spoľahnúť len na svoje vlastné kapacity, a teda na svoje aerodynamické oddelenie. Tu to však tiež viazne… “Vieme, že nemáme v pláne žiadne veľké vylepšenia ohľadom auta, preto nečakáme žiadny veľký výkonnostný posun po stránke rýchlosti monopostu samotného.”
“Ale toto bol len prvý víkend. Môžeme skúsiť pár vecí vyladiť, pre tento víkend máme pár nápadov, nuž uvidíme, či sa nám niečo podarí,” avizuje Grosjean.
Minulý víkend sa z prvej časti kvalifikácie dostal len Haas Romaina Grosjeana, no veľa vody v Q2 nenamútil, keďže v nej skončil posledný. Nedeľa nebola o nič veselšia, Haasy opäť raz doplatili na problémy s brzdami, ktoré sú v tomto tíme už tradičné.
“Týkalo sa to teplôt. Naše chladenie zrejme nebolo dostatočne efektívne, hlavne v premávke. Prehodnocujeme rôzne možnosti, ako dostať brzdy pod kontrolu,” prezradil Grosjean. “Necítite sa dobre, keď štartujete do pretekov s tým, že po dvoch kolách budete musieť na konci roviniek zvoľniť, len aby ste šetrili brzdy. Zajtra ráno a popoludní sa budeme koncentrovať na to, aby sme teploty dostali pod kontrolu.”
- Značky
- Haas
- Romain Grosjean