logo F1online.sk

Verstappen nemal v poslednom kole problém len s DRS

Max Verstappen
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala4. 9. 2021

Max Verstappen v Zandvoorte odjazdil dve kolá, ktoré by mu stačili na pole position. Nakoniec to však vôbec nebolo také jasné v jeho prospech, ako možno ukazovali predchádzajúce kvalifikačné minúty. Ukázalo sa, že za to môžu technické komplikácie v poslednom kole.

Trať v Zandvoorte sa v priebehu dňa výrazne zlepšovala a preto sa tímy snažili byť na trati čo najneskôr. Na to napokon v Q1 doplatil Sergio Pérez, ktorý v nedeľu nebude môcť kryť chrbát svojmu kolegovi na pole position.

Max Verstappen si ju vybojoval vďaka kolám 1:08,923 a o niečo neskôr 1:08,885. Obe by stačili na štart z prvého miesta. Lewis Hamilton síce zajazdil rovnaký čas ako Verstappen v pomalšom z týchto pokusov, no neskôr. Preto by kvalifikačné víťazstvo bral Max Verstappen.

Keby však Verstappenova kvalifikácia prebehla hladko, mohol byť dnešný víťaz oveľa jednoznačnejší. Na tlačovej konferencii prezradil, že už v prvom sektore mal problém s radením. Na výjazde z tretej zákruty auto preradilo namiesto jedného o dva prevodové stupne. Kvôli tomu mal zo zákruty Hugenholtz taký pomalý výjazd.

“Problémy sa v mojom prípade začali už skôr, a to na výjazde z tretej zákruty,” pustil sa do vysvetľovania Max Verstappen. “Je to tam dosť hrboľaté a auto mi preradilo o dva stupne. V tom čase som na svoje predchádzajúce kolo získaval dve desatiny, ale na ceste do sedmičky som o jeden a pol desatiny prišiel.”

“A tiež som minul viac energie, pretože som bol na vyššom stupni. Čiže som mal potom znížený výkon.” Bez toho by Verstappen mohol nájsť ešte pár stotiniek na koncoch roviniek.

Aby toho nebolo málo, na tej cieľovej sa na jeho Red Bulle neotvorilo zadné krídlo. Preto bol Lewis Hamilton v treťom sektore taký rýchly v porovnaní s Maxom Verstappenom a preto to bolo z pohľadu celého kola také tesné.

“Videli sme, že sme na tej poslednej rovinke prišli o časť rýchlosti,” poznamenal Christian Horner. “Vyzerá to tak, že sa DRS neotvorilo správne. Kvôli tomu prišiel azda o desatinu, desatinu a pol. Ale predviedol úžasný výkon pod obrovským tlakom. Sme s tým teda veľmi spokojní.”

Verstappen vraj o probléme s DRS ani nevedel. “Nemal som ani poňatia, že zostalo zavreté. A spolu s tým dvojitým preradením to nebolo ideálne. Nechali sme teda na stole dosť času. Našťastie to stačilo na pole position.”

Ak by sme mali veriť Verstappenovým a Hornerovým číslam, v poslednom kole mohol byť držiteľ pole position rýchlejší o ďalšie približne tri desatinky sekundy. To by už viac sedelo s tým, čo sme v kvalifikácii videli do toho posledného pokusu.

Horner napokon vyzdvihol Verstappenov chladnokrvný prístup, keď sa postavil pred takmer 70-tisíc domácich fanúšikov a nesklamal ich. “Je to pozoruhodné. Je to akoby sa toto všetko okolo ani nedialo, pretože sa nezdá, že by to nejako pociťoval.”

“Pred kvalifikáciou pozeral preteky DTM. Bol veľmi uvoľnený. Berie to ako bežný súťažný víkend, zatiaľ čo na druhej strane bariéry je totálny blázinec. Úžasná atmosféra. A určite platí, že každý pilot čerpá energiu od svojich domácich fanúšikov,” skonštatoval Horner.

Pole position je v Holandsku veľmi dôležitá, no v nedeľu ju bude treba potvrdiť bezchybným výkonom. Max Verstappen bude mať za sebou dva čierne monoposty, pričom Toto Wolff už prezradil, že sa im Mercedes chystá rozdeliť stratégie a pokúsi sa Maxa Verstappena vyšachovať.

“Musíme skloniť hlavu a odjazdiť svoje vlastné preteky,” dodáva Horner. “V dokonalom svete by sme zmizli v diaľke, no nemyslím si, že to bude také jednoduché. Majú dvoch chlapcov a môžu ich rozdeliť. Avšak ten hlavný chlapík, ktorého musíme poraziť, je Lewis. Bude treba si vybrať správny súboj.”

Súvisiace články