logo F1online.sk

Leclerc dostane novú pohonnú jednotku, tá vylepšená ešte len príde

Charles Leclerc
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala26. 8. 2021

Avizovanú vylepšenú pohonnú jednotku Ferrari v Belgicku neuvidíme. Charles Leclerc síce nasadí svoj tretí motor, avšak stále len predchádzajúcej špecifikácie. Pre Scuderiu to znamená, že v zostávajúcej časti sezóny prijme trest za nasadenie štvrtého agregátu, ktorý však prinesie aj zlepšenie výkonu.

Pre Charlesa Leclerca sa preteky v Maďarsku skončili už v prvej zákrute, v ktorej ho zmietol z cesty Lance Stroll. Kanaďan trafil zadnú časť Ferrari a ako sa neskôr ukázalo, pohonnú jednotku poškodil tak, že sa už nedala opraviť.

Počas nárazu totižto došlo k poškodeniu viacerých potrubí. Charles Leclerc prešiel ešte ďalších 200 metrov, avšak tam zastavil. Pohonná jednotka skonala, pretože bol prerušený prívod paliva a oleja.

Podobný osud mohol postretnúť i Carlosa Sainza, ktorý dostal tretiu pohonnú jednotku už počas víkendu v Maďarsku. Počas piatkových tréningov sa totižto objavil problém s turbom, ktorý nebolo možné vyriešiť priamo na mieste. V továrni sa však ukázalo, že jeho záchrana sa podarí. A tak Sainz bude môcť využívať komponenty z druhej pohonnej jednotky v rámci piatkových tréningov, teda podľa plánu.

Tak či onak obaja piloti budú musieť v neskoršej fáze sezóny prijať trest za použitie štvrtej pohonnej jednotky. Ferrari totižto pripravuje nasadenie novej špecifikácie, ktorá by mala podľa La Gazetta dello Sport priniesť desať koní k dobru len vďaka novému palivu a mazivám od Shellu. Okrem toho sa chystá aj vylepšenie ERS; Ferrari zapracovalo na optimalizácii toho, ako elektrická časť pracuje s energiou v priebehu kola. Na Mercedes a Hondu to stačiť ešte nebude, ale v súboji s McLarenom to bude istotne veľká pomoc.

Možno sa pýtate, či nie je vývoj pohonných jednotiek v priebehu sezóny zmrazený. Situácia vo Ferrari je trochu špecifická, pretože je to jediný výrobca motorov, ktorý počas zimy nevylepšil všetkých šesť komponentov. Časť balíka bola až doteraz rovnaká ako vlani, nuž a práve tieto staršie súčiastky budú už o pár týždňov nahradené a zostávajúci jeden vývojový žetón minutý.

Otázkou je, kedy sa tak stane? Tento víkend to tak nebude, pretože nové komponenty sa stále len vyrábajú. Najvhodnejšie by zrejme bolo tak urobiť pred pretekmi v Monze, no talianske médiá avizujú, že by sa tak malo stať až po domácom podujatí, a teda po tejto pretekovej trojičke.