logo F1online.sk

Horner priznal, že Red Bull nasadí možno ešte extrémnejší DAS

Alex Albon
© Twitter/Red Bull Racing
Ladislav Király
Ladislav Király7. 7. 2020

Šéf Red Bullu Racing Christian Horner v pondelňajšom vysielaní relácie “Sport und Talk” na Servus TV priznal, že v jeho tíme sa veľmi usilovne pracuje na systéme DAS (dual axis steering), ktorý bol v monoposte Mercedesu potvrdený ako legálny.

Predstavitelia Red Bullu sa o túto vecičku intenzívne zaujímali a s otázkou jej legálnosti oslovili aj komisárov. Keďže to všetko prešlo a bolo definitívne odobrené, nič im nebráni v nasadení vlastného variantu.

“Z nášho pohľadu tu išlo o využitie šedej zóny pravidiel,” povedal Horner. “Mercedes argumentoval tým, že DAS patrí k systému riadenia, no podľa nás bol v tejto forme súčasťou závesov, veď v konečnom dôsledku napomáha so zahrievaním pneumatík.”

“Celého vypočúvania sa zúčastnil aj technický delegát FIA,” pokračoval. “Tým, že sme protestovali už v piatok, to nemalo žiadny vplyv na zvyšok víkendu (ak by protest prišiel po pretekoch, bolo by to zákernejšie, pozn. red.), ale za každú cenu sme chceli spoznať ujasnenie už pred pretekmi.”

Angličan vzápätí potvrdil, že v Milton Keynes sa už na všetkom intenzívne pracuje: “Investujeme do toho veľké množstvo zdrojov. Nuž a keďže vieme, že je to povolené, tak možno stavíme na ešte extrémnejšie riešenie.”

V Red Bulle aktuálne majú aj iné problémy, pretože Veľkú cenu Rakúska nedokončilo ani jedno z tímových áut. “Problémové súčiastky sme si už detailnejšie pozreli. Problém poznáme a spolu s Hondou ho potrebujeme vyriešiť. Verím, že nájdeme riešenia pre všetky štyri autá.”

Šéf tímu okrem toho vyzdvihol dobrú rakúsku stratégiu, ktorá mohla viesť aj k víťazstvu. “Alex mal omnoho vyššiu rýchlosť ako Lewis a už si aj myslel, že je definitívne pred ním. Dokonca si myslím, že mohol vyhrať. S našou stratégiou by bol o 1,2 sekundy na kolo rýchlejší, ako Mercedes,” dodal Christian Horner.

Súvisiace články