logo F1online.sk

Alonso vysvetlil, čo Alpine zmenil na monoposte, aby mu viac vyhovoval

Fernando Alonso
© Alpine
Slavomír Dzuričko
Slavomír Dzuričko13. 8. 2021

Španielsky pretekár Fernando Alonso začal v niekoľkých posledných pretekoch Formuly 1 pravidelne bodovať a v rozhovore prezradil, čo tím Alpine zmenil na aktuálnom monoposte.

Dvojnásobný šampión má aktuálne na konte 38 bodov a na bodovaných priečkach sa umiestnil v posledných šiestich pretekoch. V sezóne 2021 však zažil aj menej úspešné podujatia, ako napríklad 17. miesto v Španielsku alebo 13. miesto v Monaku.

„Na začiatku som povedal, že budem potrebovať tri alebo štyri preteky, aby som bol na limite auta. Nakoniec ich bolo viac, šesť alebo sedem, ale teraz sa už v aute cítim pohodlnejšie,“ povedal Fernando v rozhovore pre španielsky SoyMotor.com.

„Niektoré veci mi pomohli, nielen pokiaľ ide o preteky, ale aj veci, ktoré sa dejú mimo auta.“ pokračoval 40-ročný Španiel. „Predné pneumatiky sú tento rok chúlostivejšie … a na aute sme zmenili niekoľko vecí, aby sme ho prispôsobili môjmu štýlu jazdy. Od posilňovača riadenia až po pocit, ktorý získate z volantu alebo úroveň priľnavosti.“

„Malé úpravy vyváženia bŕzd a motorovej brzdy … Každý pilot má svoje vlastné nastavenie, pokiaľ ide o úpravu auta a jeho maximálne využitie, a nám to zabralo čas, ktorý som viac-menej očakával,“ zhodnotil Fernando Alonso.

Momentálne druhý najstarší aktívny pilot Formuly 1 prezradil aj niečo zo svojho jazdeckého umenia, ktoré predvádza v monoposte francúzskeho tímu Alpine.

„Vzhľadom na môj štýl jazdy, vždy som robil agresívny pohyb volantom v strede zákruty a práve vtedy cítim predné pneumatiky. Ak je volant mäkší, znamená to, že strácajú priľnavosť,“ vysvetlil Alonso.

„Ak je naopak tuhší, budú mať príliš veľkú priľnavosť a môžete očakávať, že sa zadná časť auta v určitom bode pohne. Normálne všetko cítim rukami a prednou časťou auta. Ak mi to vezmú, som mŕtvy,“ uzatvára španielsky pilot v službách Alpine. „Ostatní piloti nie, pretože cítia auto telom alebo robia rôzne iné veci, ale ja som bezbranný, ak mi zoberú tie predné pneumatiky. Potom neviem predpovedať. Pracovali sme na tom, aby sme toho veľa cítili priamo na volante.“