logo F1online.sk

Alpine využil extrémne množstvo výfukov, Ocon je na prahu trestu

Esteban Ocon
© Alpine
Ladislav Király
Ladislav Király9. 8. 2021

Pretekári F1 si v priebehu celej sezóny musia vystačiť s ôsmimi nasadenými výfukmi. Na 23 veľkých cien sa to zdá byť dosť vysoké číslo, ale tím Alpine je napriek tomu v problémoch. Esteban Ocon nasadil už sedem výfukov a Fernando Alonso päť. Za deviaty a každý ďalší výfukový systém budú jazdci potrestaní stratou desiatich pozícií na štarte.

V porovnaní s konkurenciou vyzerá situácia Alpinu kriticky. Za nami je len jedenásť veľkých cien a žiadny iný jazdec ešte nenasadil viac ako štyri výfuky. Prečo je to tak?

„Na začiatku ročníka sme mali problém a v záujme toho, aby v pretekoch neprišlo k zlyhaniu, limitovali sme odjazdené kilometre s každým výfukom,“ vysvetlil technický šéf Alpine Marcin Budkowski. „Na začiatku ročníka sme v záujme minimalizovania rizika nasadili viacero výfukov. Myslíme si, že problém sme už vďaka novej špecifikácii predstavenej počas sezóny vyriešili.“

„Teraz to robíme tak, že výfuky, ktoré máme k dispozícii, istým spôsobom manažujeme. Musíme uvažovať, ktoré nasadíme v tréningoch, v kvalifikácii a v pretekoch. Keď ich máme naskladnených viacero, môžeme ich počas zvyšku sezóny využiť efektívnejšie. Nepredpokladáme, že v priebehu tohto ročníka by sme mali byť potrestaní. Určite sme ich však využili viac, ako by sme chceli, takže sme vystavení hrozbe možného trestu.“

Po tom, ako McLaren odišiel k Mercedesu, je Alpine jediný tím využívajúci motory z dielne Renaultu. Nikoho iného sa teda tento problém netýka. Ako je na tom tento motor v porovnaní s konkurenciou po stránke výkonu?

„Na túto otázku vám priamo neodpoviem,“ vyjadril sa Budkowski. „Vykonali sme konkurenčnú analýzu a máme celkom dobrú predstavu o tom, ako sme na tom z hľadiska výkonu, manažmentu energie, váhy, celkového zaobalenia motora a podobne. Stále však využívame motor z roku 2019 a práve preto niektorí z našich súperov urobili pokroky, ktoré sme my neurobili.“

Alpine chcel v tomto roku nasadiť nový motor, ale napokon sa rozhodol inak a všetky zdroje preorientoval do budúcoročného. „Bolo to strategické rozhodnutie. Síce bolestivé, ale podľa mňa správne. V jeho dôsledku sme v porovnaní s našimi súpermi niečo stratili,“ dodal Marcin Budkowski.

Súvisiace články