logo F1online.sk

Ocon: Byť vpredu je ľahšie ako bojovať v strede poľa

Esteban Ocon
© Alpine
Milan Kubala
Milan Kubala3. 8. 2021

Veľká cena Maďarska nám priniesla šokujúceho víťaza. Esteban Ocon získal pre seba premiérový triumf po tom, čo zo 70 kôl ich viedol 65. A všimol si niečo, o čom doteraz vedel azda len z druhej ruky: Kontrolovať preteky z čela je oveľa jednoduchšie ako sa prebíjať stredom poľa.

Esteban Ocon ešte nikdy predtým vo svojej kariére neviedol preteky F1. Teraz mu stačila jediná nedeľa, aby v štatistike počtu kôl na čele veľkej ceny prekonal i takých pilotov ako Johnny Herbert, Nico Hülkenberg, Romain Grosjean, Pastor Maldonado, Nick Heidfeld, či z dnešných jazdcov George Russell, Lance Stroll, Pierre Gasly alebo Carlos Sainz.

Z víťazstva sa zas Ocon netešil od sezóny 2016, v ktorej pôsobil v DTM. Azda už i zabudol na to, aké je to byť na čele… “Nemal som pocit, že by mi chýbala prax. Nerád vás sklamem, ale je ľahšie bojovať na čele, ako sme bojovali teraz, držať pod kontrolou súperov, ktorí sú za vami, než bojovať v strede poľa, čo robíme obyčajne.”

“To je oveľa náročnejšie. Takže celý ten čas vo Formule 1 bol celkom dobrým tréningom. Súboje v strede poľa sú oveľa náročnejšie než to, čo sa deje na čele. A to tam bolo dosť ťažké, Seb na mňa vyvíjal veľký tlak. Sťažil mi to, ale keď ste vpredu a na čistom vzduchu, tak vy ste ten, kto na takejto trati diktuje tempo,” vysvetlil po Pierrovi Gaslym ďalší pilot, ktorému k triumfu gratuloval francúzsky prezident.

Esteban Ocon sa do čela dostal vďaka odvážnemu, no správnemu rozhodnutiu tímu a chybe Mercedesu. Lewis Hamilton totižto ako jediný nezamieril na výmenu pneumatík, kvôli čomu spadol až na poslednú priečku. Keby sa rozhodol inak, je pravda, že čelo by si pravdepodobne aj tak neudržal kvôli tomu, že Mercedes má prvú garáž v pitlane, no podľa prepočtov Mercedesu by bol po zastávke šiesty namiesto toho, aby bol jedno kolo po reštarte na štrnástom mieste a strácal takmer šesť sekúnd na najbližšieho Antonia Giovinazziho.

Keď Ocon zbadal, že Hamilton zostal na trati, pričom on dostal pokyn, aby zamieril na výmenu pneumatík, premkol ho strach. “Lewis obyčajne nerobí zlé rozhodnutia. Ešte nikdy som ho nevidel spraviť zlé rozhodnutie, takže keď som z druhej priečky zachádzal do boxov, spočiatku to bolo trochu bolestivé.”

“Ale som rád, že sme to spravili, pretože sme potom boli ďaleko vpredu. Chlapci odviedli pri zastávke skvelú prácu. Sebastian mal pomalší pitstop, to pravdepodobne rozhodlo, pretože inak by sa im na nás podaril undercut. Takže áno, chlapci v garáži opäť odviedli super robotu,” uznal novopečený víťaz.