logo F1online.sk

Horner o „vylepšenom“ motore: Máme k dispozícii nový olej od ExxonMobil

Christian Horner
© Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík28. 6. 2021

Red Bull je v tejto sezóne pod veľkým mediálnym tlakom, ktorý naň vyvíja hlavne ich najväčší súper v boji o šampionát. Toto Wolff i Lewis Hamilton niekoľkokrát naznačili, že nový motor Hondy, nasadený na Paul Ricard, priniesol Red Bullu konské sily navyše. V priebehu sezóny je však vývoj motorov zmrazený a zmeny pohonných jednotiek sa môžu týkať len spoľahlivosti. Christian Horner sa tak pred novinármi musí obhajovať.

Podľa bossa Red Bullu môžeme za údajným zlepšením výkonnosti motorov vidieť niekoľko faktorov. Prvým sú notoricky známe menšie zadné krídla Red Bullu, ktoré nemajú taký odpor vzduchu. Druhým je nový olej od ich dodávateľa. A tretím dokonca fakt, že pohonné jednotky Mercedesu degradujú rýchlejšie než v minulých rokoch.

„K dispozícii máme nový olej od nášho dodávateľa ExxonMobil, takže oni zrejme môžu za to, že Lewis teraz poukazuje na naše motory,“ povedal novinárom v Štajersku Christian Horner. „Pohonné jednotky sú homologované, je to stále tá istá špecifikácia.“

Horner tiež poukazuje na stratégiu Mercedesu. Obhajcovia titulu nasadili nové motory na šiestom podujatí sezóny v Baku, kým Red Bull a Honda tak urobili až vo Francúzsku. Podľa Hornera sa tak pohonné jednotky obhajcov titulu opotrebúvajú rýchlejšie, keďže s vyšším počtom najazdených kilometrov výkonnosť motora klesá.

„Je to na Mercedes až neobvykle skorá výmena,“ komentoval Horner rozhodnutie Mercedesu vymeniť motory v Azerbajdžane. „Až to vyzerá, akoby ich motory v tomto roku degradovali rýchlejšie než tomu bolo v minulosti.“

K tomuto treba objektívne dodať, že v Baku nesiahol po čerstvých pohonných jednotkách len Mercedes, ale aj Ferrari a Alpine. Jediná Honda jazdila na brehoch Kaspického mora s motormi, ktoré debutovali ešte v prvých pretekoch sezóny v Bahrajne.

Horner tiež vo svojej obhajobe nadviazal na slová Maxa Verstappena. Ten taktiež čelil otázkami ohľadne „vylepšenej“ pohonnej jednotky, na ktoré odpovedal, že si asi vytlačí fotky zadného krídla Red Bullu.

„Niet pochýb o tom, že Honda urobila cez zimu skvelú prácu, ale pozrite sa aj na konfiguráciu monopostov. Mercedes má vzadu namontované dvere od stodoly, kým naše krídla sú dosť štíhle. Nepotrebujete teda byť raketový inžinier, aby ste zistili, prečo sme možno na rovinkách o trochu rýchlejší,“ dodal Horner

Súvisiace články