logo F1online.sk

Wolff: Pred pár týždňami sme sa FIA na zastávky v boxoch pýtali

Toto Wolff
© Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík25. 6. 2021

FIA vydala v tomto roku už tri veľmi dôležité technické direktívy. Minimálne dve z nich pritom vzišli z konkurenčného boja Mercedesu s Red Bullom. Podobne ako v prípade flexibilných krídel je celkom očividnou obeťou ďalšej direktívy súčasný líder šampionátu. Má tím Christiana Hornera svoje zastávky v boxoch nejak zautomatizované? Ak áno, ako?

Helmut Marko sa pred pár týždňami v médiách posťažoval, že Mercedes napadol pred riadiacim orgánom FIA vybavenie, ktoré Red Bull používa pri zastávkach v boxoch. Mal tento tím svoje mechanizmy nejak zautomatizované, vďaka čomu sa im darí vymeniť pneumatiky pod dve sekundy? Možno áno. Posledná technická direktíva môže byť dôsledkom skutočnosti, že FIA dostala nejaké echo. To mohlo prísť práve od Mercedesu. Jeho šéf, Toto Wolff priznal, že sa FIA na určité veci vypytovali, avšak vraj na nikoho neukazovali prstom.

„Opýtali sme sa FIA na bezpečnostný mechanizmus, ten súvisí so systémom, ktorý v súčasnosti používame. Zaujímalo nás totiž, či by sa dal zoptimalizovať,“ povedal Wolff novinárom v Rakúsku. „To bolo niekedy pred troma alebo štyrmi týždňami. Bola to čisto technická otázka z našej strany.“

„Spustilo to nejakú reakciu a vyvolalo aj niečo ďalšie? Ja neviem, možno, ale takú otázku sme položili.“

Nová technická direktíva stanovuje minimálne reakčné časy mechanikov v určitých fázach zastávok v boxoch. FIA sa totiž možno nepozdávalo, že Red Bull dokáže uskutočniť zastávku v boxoch stabilne pod hranicou dvoch sekúnd bez toho, aby si tento tím pomáhal automatickými systémami, ktoré na rozdiel od ľudí, nemajú žiadny reakčný čas. Či líder šampionátu takýto systém využíva alebo nie, zatiaľ nevieme.

„Je to zaujímavé sledovať, pretože musí existovať dôvod, prečo táto technická direktíva prišla. Nie som si však na stopercentne istý odkiaľ. Fungovanie nasadzovacej pištole a následné vypustenie auta z boxov je veľmi komplexný problém,“ hovorí Wolff.

„Rýchly pit stop je samozrejme cool, ale podľa mňa nie je veľkým rozdielovým faktorom. Bavíme sa tu v priemere o desatine alebo dvoch. Bude zaujímavé zistiť, odkiaľ táto technická direktíva vlastne prišla,“ dodal Wolff.